Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefe ve Eğitim | SBE 114 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ebru UZUNKOL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Felsefe alanına dair kavramları kavramak, bu alandaki ünlü düşünürleri tanımak ve felsefi düşünme becerilerini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar, Türkiye´de ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe-eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin bilimlerle ilişkisini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Felsefe düşünürlerini tanır ve onların fikirlerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Felsefeyi bir yaşam sanatı olarak yorumlar. | Problem Çözme, | |
4 | Felsefe-bilim ilişkilerinin çeşitli boyutlarını analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Çevresini ve olayları felsefi bir düşünce tarzıyla sorgular. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | Çeşitli felsefe disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | Proje, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan-tabiat-bilgi ilişkileri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
2 | İnsan-düşünce ilişkileri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
3 | Felsefenin doğuşu ve gelişimi | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
4 | Felsefenin temel disiplinleri I | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
5 | Felsefenin temel disiplinleri II | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
6 | Felsefe-bilim ilişkileri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
7 | Felsefenin bilimler arasındaki yeri | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
8 | Eğitim nedir? | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
9 | Eğitim anlayışları | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
10 | Eğitim anlayışları | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
11 | Eğitim anlayışları | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
12 | Eğitim anlayışları | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
13 | Eğitim felsefesinin temel problem ve kavramları | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
14 | Eğitim felsefesinin temel problem ve kavramları | Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1]GÖKBERK Macit (2003): Felsefe Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul. [3]Cevizci, A.(2014). Eğitim Felsefesi, Ankara: Say Yayınları. [4]Cevizci, A.(2015). Felsefeye Giriş, Ankara: Say Yayınları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Felsefenin bilimlerle ilişkisini yorumlar. | |||||||||||||||
2 | Felsefe düşünürlerini tanır ve onların fikirlerini değerlendirir. | |||||||||||||||
3 | Felsefeyi bir yaşam sanatı olarak yorumlar. | |||||||||||||||
4 | Felsefe-bilim ilişkilerinin çeşitli boyutlarını analiz eder. | |||||||||||||||
5 | Çevresini ve olayları felsefi bir düşünce tarzıyla sorgular. | |||||||||||||||
6 | Çeşitli felsefe disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 23 | 23 |
Final | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |