Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlköğretimde Kaynaştırma SNE 430 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amaçları:

* Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.

* Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak.

* Başarılı bütünleştirme/kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. açıklar. Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
2 Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
3 Özel gereksinimli bireylerin sınıflandırılmasını örnek uygulamalarla açıklar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
4 Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
5 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurların neler olduğunu ve neden önemli olduklarını gerekçeleriyle birlikte açıklar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
6 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
7 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar. Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri. Ders notları
2 Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları. Ders notları
3 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri Ders notları
4 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri Ders notları
5 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar. Ders notları
6 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar. Ders notları
7 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) Ders notları
8 Öğretimsel uyarlamalar (Fiziksel Uyarlamalar) Ders notları
9 Arasınav Ders notları
10 Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları) Ders notları
11 Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) Ders notları
12 Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) Ders notları
13 Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) Ders notları
14 Final sınavı Ders notları
Kaynaklar
Ders Notu

Batu, S., ve İftar, G. K., (2002), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık.

Bilgic, E. (2016)  Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi. (Ed. Hasan Avcıoğlu), Ankara: Eğiten Kitap.

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.

Ders Kaynakları

Batu, S., ve İftar, G. K., (2002), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık.

Bilgic, E. (2016)  Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi. (Ed. Hasan Avcıoğlu), Ankara: Eğiten Kitap.

Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. açıklar.
2 Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar.
3 Özel gereksinimli bireylerin sınıflandırılmasını örnek uygulamalarla açıklar.
4 Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler.
5 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurların neler olduğunu ve neden önemli olduklarını gerekçeleriyle birlikte açıklar.
6 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
7 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
Toplam 30
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5