Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | BTE 310 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Res. Ass. Onur ISBULAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim teknolojisinin önemini kavrama, eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitim teknolojisini anlayabilme, bilişim teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan haberdar olma. |
Dersin İçeriği | Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamaları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Materyal Tasarım öge ve ilkelerini bilir ve uygular. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | |
5 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirir. | Anlatım, Problem Çözme, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim Teknolojisinde Temel Kavramlar | [1] Sayfa 1-13 |
2 | Öğrenme Kuramları | [1] Sayfa 14-24 |
3 | Görsel Tasarım | [1] Sayfa 25-37 |
4 | Bilişsel Yük Kuramı | [1] Sayfa 38-53 |
5 | Öğretim Materyal Türleri | [1] Sayfa 54-72 |
6 | Öğretim Tasarım | [1] Sayfa 73-90 |
7 | ARASINAV | |
8 | Eğitimde web 2.0 teknolojileri ve Sosyal medya | [1] Sayfa 108-138 |
9 | Blog ve Mikrobloglar | [1] Sayfa 139-164 |
10 | Podcastler ve Vikiler | [1] Sayfa 165-199 |
11 | Üretkenlik Araçları | [1] Sayfa 255-290 |
12 | Video ve Resim Paylaşımı | [1] Sayfa 291-314 |
13 | Web 2.0 Teknolojileri | [1] Sayfa 315- 322 |
14 | Hazırlanan materyallere yönelik değerlendirilme. Dersin genel değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yalın, H. İ. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Nobel. Kıyıcı, M., Horzum, M. B. ve Akgün, Ö. E. (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Ders Notu. Sakarya: Genç Basımevi. Smaldino, S. E., Russell, J. D., Heinich, R., & Molenda, M. (2004). Instructional media and technologies for learning. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisini tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamaları karşılaştırır. | |||||||||||||||
3 | Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklar. | |||||||||||||||
4 | Materyal Tasarım öge ve ilkelerini bilir ve uygular. | |||||||||||||||
5 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflar. | |||||||||||||||
6 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |