Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Trafik ve Çevre Eğitimi | SNE 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Trafik sorunları ve çözümleri, trafikle ilgili temel kurallar, çevre sağlığı için toplumda çevre bilincinin yerleştirilmesi ve çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisi, bulaşıcı ve salgın hastalıkların sebepleri ve sonuçları, ne gibi tedbirler alınması gerektiği ile ilgili bilgiyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Uzun mesafeli ve kent içi ulaştırmada çağdaş ulaşım yaklaşımları, trafik sorunu ve çözümleri, trafikle ilgili temel kurallar ve kavramlar, ilköğretimde trafik eğitimi, toplumda çevre bilincinin yerleştirilmesi ve çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisi, bulaşıcı ve salgın hastalıklar ve alınması gereken tedbirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Trafikle ilgili temel kurallar ve kavramları farklı boyutlarıyla değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | İlköğretimde trafik eğitimi ve etkinlikleri üzerine tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Çevre kirliliği ve ekosistem ilişkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisini araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzun mesafeli ve kent içi ulaştırmada çağdaş ulaşım yaklaşımları, | |
2 | Trafikle ilgili temel kurallar ve kavramlar, | |
3 | Trafik sorunu ve çözümleri, | |
4 | Trafik eğitimi, sorumluluklarımız | |
5 | İlköğretimde trafik eğitimi ve etkinlikler | |
6 | Global değişimin çevre üzerine etkisi, | |
7 | Çevre kirliliği ve ekosistem, | |
8 | Çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisi, | |
9 | Ara sınav | |
10 | Hava kirliliği ve oluşabilecek hastalıklar | |
11 | Toprak kirliliği ve olaşabilecek hastalıklar | |
12 | Su kirliliği ve oluşabilecek hastalıklar | |
13 | Epidemiyoloji, | |
14 | Bulaşıcı ve salgın hastalıklar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Şanşekerci, C. ve Alpaslan, T. (2003), Sağlık ve Trafik Eğitimi. Ezgi Kitabevi Yayınları: Bursa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Trafikle ilgili temel kurallar ve kavramları farklı boyutlarıyla değerlendirir. | |||||||||||||||
2 | İlköğretimde trafik eğitimi ve etkinlikleri üzerine tartışır. | |||||||||||||||
3 | Çevre kirliliği ve ekosistem ilişkilerini açıklar. | |||||||||||||||
4 | Çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisini araştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |