Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi | ECE 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Menevşe |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde oyun gelişimi ve eğitimi ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve hareket temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk döneminde; oyunun tanımı ve oyun ile kuramsal yaklaşımlar, çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri, eğitimcilerin oyunla ilgili görüşleri, oyun ve yaratıcılık, oyun gelişim teorileri, oyun gelişimi aşamaları ve oyunun özellikleri, yaşlara göre oyun türleri, oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bilişsel, dil, sosyo-duygusal, bedensel), hareket eğitiminde oyunun yeri ve önemi, oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, Türk kültüründe oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar, farklı kültürlerde oyun. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir. | Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Oyunun tanımı ve oyun ile kuramsal yaklaşımlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri, bilim insanlarının oyunla ilgili görüşleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Oyun ve yaratıcılık, oyun gelişim teorileri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Yaşlara göre oyun türleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bilişsel, dil) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (sosyo-duygusal, bedensel) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bedensel) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (fiziksel, motor) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Türk kültüründe oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Farklı kültürlerde oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
Ders Kaynakları | (1) Aksoy, A. B. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir. | ||||||||||||||
5 | Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |