Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ECE 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Esra Betül Menevşe

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; erken çocukluk döneminde oyun gelişimi ve eğitimi ile ilgili temel kavramları kazandırmak ve hareket temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde; oyunun tanımı ve oyun ile kuramsal yaklaşımlar, çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri, eğitimcilerin oyunla ilgili görüşleri, oyun ve yaratıcılık, oyun gelişim teorileri, oyun gelişimi aşamaları ve oyunun özellikleri, yaşlara göre oyun türleri, oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bilişsel, dil, sosyo-duygusal, bedensel), hareket eğitiminde oyunun yeri ve önemi, oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, Türk kültüründe oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar, farklı kültürlerde oyun.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım,
3 Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir. Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
4 Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
5 Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Oyunun tanımı ve oyun ile kuramsal yaklaşımlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri, bilim insanlarının oyunla ilgili görüşleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Oyun ve yaratıcılık, oyun gelişim teorileri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Yaşlara göre oyun türleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bilişsel, dil) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (sosyo-duygusal, bedensel) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (bedensel) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisi (fiziksel, motor) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Türk kültüründe oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Farklı kültürlerde oyun Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları

Ders Kaynakları

(1) Aksoy, A. B. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
(2) Tüfekçioğlu, U. (2002). Çocukta hareket, oyun gelişimi ve öğretimi. Eskişehir, Anadolu üniversitesi yayınları.
(3) Aksoy A. B. & Çiftçi, H. D. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Oyun. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
(4) Sevinç, M. (2006). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. Ankara: Morpa Kültür Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. X
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. X
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. X
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. X
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. X
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. X
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. X
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. X
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. X
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2 Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir.
3 Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini ve oyunun yaratıcılığa etkisini öğrenir.
4 Oyunun tarihsel gelişimini, Türk Kültürü oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar ile farklı kültürlerdeki oyunu öğrenir.
5 Hareket temelli oyun etkinliklerini gerçekleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5