Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ölçme ve Değerlendirme | OOE 307 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜLEYMAN DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk döneminde ölçme değerlendirme ile ilgili kavramları bilir, ölçme araçlarını özelliklerini söyler. |
Dersin İçeriği | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Uygun ölçme araçlarına örnekler verir. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Eğitim yılı başında ve sonunda, yıl içinde periyodik olarak ve özel gereksinimler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme uygulamaları düzenler. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çeşitli kaynaklardan çocuğa ilişkin toplanan bilgileri kategorilere ayırır. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sunulan örnekler içinde ölçme ve değerlendirme bağlamını eleştirir. | Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
6 | Seçilen bir gelişim alanına ilişkin sıralama ve oylama ölçeği oluşturur. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
7 | Çeşitli kaynaklardan toplanan bilgilere gelişimsel olarak değer biçer | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Formal ve İnformal Değerlendirmeler | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Temel Gelişim Alanlarında Çocuktan Beklenen Çıktıların Belirlenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Ölçmenin ve Değerlendirmenin Zamanlamasına Karar Verilmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Çocuk Hakkında Bilgi Toplama Kaynakları | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Çocuk Hakkında Bilgi Toplama Yöntemleri ve Bunlara İlişkin Örnekler | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Çocuk Hakkında Bilgi Toplama Yöntemleri ve Bunlara İlişkin Örnekler | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Alıntıların Yazıya Geçirilmesi ya da Oluşturulması | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Ölçme ve Değerlendirme Bağlamının Belirlenmesi ve Sınırlandırılması | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Sıralama ve Oylama Ölçeklerinin Kullanımı ve Oluşturulması | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Verilerin Çözümlenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Verilerin Çözümlenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abis Dökümanları. |
Ders Kaynakları | [1] Bredekamp, S. and Copple, C. (Eds.). (1997). Developmentally appropriate practice in early childhood programs. Washington, D.C.: National Association for the Education of Young Children. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir. | ||||||||||||||
2 | Uygun ölçme araçlarına örnekler verir. | ||||||||||||||
3 | Eğitim yılı başında ve sonunda, yıl içinde periyodik olarak ve özel gereksinimler doğrultusunda ölçme ve değerlendirme uygulamaları düzenler. | ||||||||||||||
4 | Çeşitli kaynaklardan çocuğa ilişkin toplanan bilgileri kategorilere ayırır. | ||||||||||||||
5 | Sunulan örnekler içinde ölçme ve değerlendirme bağlamını eleştirir. | ||||||||||||||
6 | Seçilen bir gelişim alanına ilişkin sıralama ve oylama ölçeği oluşturur. | ||||||||||||||
7 | Çeşitli kaynaklardan toplanan bilgilere gelişimsel olarak değer biçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 165 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |