Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erk. Çoc. Müzik Eğitimi ve Folklorik Uygulamaları | OOE 302 | 6 | 3 + 4 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sadiye KELEŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Folklorun alanı, folklorun amacı, folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dalları, erken çocuklukta müziğin önemi ve amacı, müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi, okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi, çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, müzik öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Erken çocuklukta müziğin önemi ve amacı, müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi, okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi, çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, müzik öğretim yöntem ve teknikleri ile folklorun alanı, folklorun amacı,folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dalları, müzik notaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Folklorun alanını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dallarını açıklar, yörelere göre folklor kültürünü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Çocuklara şarkı öğretim yöntem ve tekniklerine örnekler verir. | Anlatım, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Çocuklara uygun şarkıları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Müzik notalarını okur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Folklorun amacı | |
2 | Folklorun alanı | |
3 | Folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dallarını | |
4 | Oyun, çocuk oyunları, halk oyunları | |
5 | Nota öğretim teknikleri | |
6 | Erken çocuklukta müziğin önemi ve amacı | |
7 | Müzik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemi | |
10 | Çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar | |
11 | Müzik öğretim yöntem ve teknikleri | |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımı | |
13 | Okul öncesi çocuklarına yönelik şarkı dağarcığı | |
14 | Okul öncesi çocuklarına yönelik şarkı dağarcığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çetin, G. (2006) Etkinliklerle Müzik Öğretimi. Kök Yayıncılık: Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Folklorun alanını tanımlar | 5 | |||||||||||||
2 | Folklorun ilişkide olduğu ve yararlandığı bilim dallarını açıklar, yörelere göre folklor kültürünü açıklar | ||||||||||||||
3 | Okul öncesi eğitim etkinliklerinde müziğin önemini açıklar | 2 | |||||||||||||
4 | Çocuklara şarkı öğretim yöntem ve tekniklerine örnekler verir. | 3 | |||||||||||||
5 | Çocuklara uygun şarkıları öğrenir | ||||||||||||||
6 | Müzik notalarını okur | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Sözlü Sınav | 0 | 7 | 0 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Seminer) | 0 | 7 | 0 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |