Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç:Resmi-Özel Anaokullarında Örgüt Kül. ve Den. | OOE 434 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Kültür kavramının toplumda ve örgütteki yeri hakkında bilgi sahibi olma, örgüt kültürüne ilişkin teorik temelleri açıklayabilme, denetim kavramının tarihteki ve eğitimdeki yeri hakkında bilgi sahibi olma, eğitim denetimine ilişkin teorik temelleri açıklayabilme |
Dersin İçeriği | Kültür ve toplum; örgüt kültürünün teorik temelleri, sınıflandırmaları, temel işlevleri ve sonuçları; denetimin tarihsel gelişimi; denetimin kuramsal çerçevesi; eğitim denetiminde durum saptama, değerlendirme, geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramının toplumdaki ve örgütteki yerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Örgüt kültürüne ilişkin teorik temelleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Örgüt kültürü sınıflandırmalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Örgüt kültürünün temel işlev ve sonuçları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Denetim kavramının tarihteki ve eğitimdeki yerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Denetimin tarihsel gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Denetimin kuramsal çerçevesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Eğitim denetiminde durum saptama, değerlendirme ve geliştirme basamaklarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür ve Toplum | İlgili kaynaklar |
2 | Kültürlerarası farklılaşma ve yönetim | İlgili kaynaklar |
3 | Kültürel açıdan örgüt ve örgüt kültürü | İlgili kaynaklar |
4 | Örgüt kültürünün teorik temelleri | İlgili kaynaklar |
5 | Örgüt kültürü sınıflandırmaları | İlgili kaynaklar |
6 | Örgüt kültürü sınıflandırmaları | İlgili kaynaklar |
7 | Örgüt kültürünün temel işlevleri ve sonuçları | İlgili kaynaklar |
8 | Ara sınav | İlgili kaynaklar |
9 | Eğitim denetiminin kuramsal çerçevesi: Tanımı, tarihsel gelişimi, boyutları | İlgili kaynaklar |
10 | Eğitim denetiminin kuramsal çerçevesi: Denetim modelleri | İlgili kaynaklar |
11 | Eğitim denetiminde durum saptama: Sınıf içi gözlem, gözlemde kayıt yöntem ve teknikleri | İlgili kaynaklar |
12 | Eğitim denetiminde değerlendirme: Eğitimin ve öğretmenin değerlendirilmesi | İlgili kaynaklar |
13 | Eğitim denetiminde geliştirme: Çalışanların performansının geliştirilmesi | İlgili kaynaklar |
14 | Genel Değerlendirme (Örgüt kültürü ve eğitim denetimine ilişkin örnek olaylar) | İlgili kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders kapsamında kullanılan yazılı ve elektroni notlar |
Ders Kaynakları | 1.Çelik, V. (2012). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayınları. 16. Güçlü, N. (Ed.). (2014). Okul kültürü. Ankara: PegemA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültür kavramının toplumdaki ve örgütteki yerini açıklar | ||||||||||||||
2 | Örgüt kültürüne ilişkin teorik temelleri açıklar | ||||||||||||||
3 | Örgüt kültürü sınıflandırmalarını açıklar | ||||||||||||||
4 | Örgüt kültürünün temel işlev ve sonuçları açıklar | ||||||||||||||
5 | Denetim kavramının tarihteki ve eğitimdeki yerini açıklar | ||||||||||||||
6 | Denetimin tarihsel gelişimini açıklar | ||||||||||||||
7 | Denetimin kuramsal çerçevesini açıklar | ||||||||||||||
8 | Eğitim denetiminde durum saptama, değerlendirme ve geliştirme basamaklarını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |