Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Karşılaştırmalı Okul Öncesi Eğitim | OOE 420 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programının özellikleri ile Türkiye de ve dünyada uygulanan okul öncesi eğitim program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu modelleri karşılaştırılıp, benzer ve farklı yönlerini, Türkiye’de uygulanabilirliliğini fark etmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, önemi, Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi, Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, Ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması,A.B.D.’de Okul Öncesi Eğitim,Batı Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Fransa,Almanya, İngiltere, Danimarka, Hollanda, İtalya’da Okul Öncesi Eğitim), Doğu Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Rusya, Gürcistan),Uzak Doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Japonya, Çin), Orta doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (İran, Irak, İsrail), Güney Asya Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Hindistan, Pakistan). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Ülkeler ve ülkemizdeki okulöncesi eğitimi karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ,A.B.D. de Okul Öncesi Eğitimi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin nasıl olduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
7 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
8 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
9 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
10 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, karşılaştırmalı eğitimin önemi | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi,Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
3 | Türk eğitim sistemi, ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
4 | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, A.B.D. de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
5 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
6 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
7 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
8 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
9 | İtalya, İspanya, Finlandiya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
10 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
11 | Japonya, Çin, Güney Kore,Singapur da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
12 | İran, Irak, İsrail, Suriye de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
13 | Güney Afrika cumhuriyeti, Mısır Arap Cumhuriyeti, Özbekistan da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
14 | Hindistan, Pakistan, Endonezya, Şili de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim. | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Balcı, Ali. (2011). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi: Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | ||||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | ||||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | ||||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | ||||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | ||||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve önemini açıklar | ||||||||||||||
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemlerini bilir. | ||||||||||||||
4 | Ülkeler ve ülkemizdeki okulöncesi eğitimi karşılaştırır. | ||||||||||||||
5 | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ,A.B.D. de Okul Öncesi Eğitimi anlatır. | ||||||||||||||
6 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin nasıl olduğunu açıklar. | ||||||||||||||
7 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | ||||||||||||||
8 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | ||||||||||||||
9 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | ||||||||||||||
10 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |