Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç: Dünya ve Türk Eğitim Tarihi | OOE 445 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmişten Günümüze Kadar Dünya Ve Türk Devletleri - Toplumlarında Eğitimin Tarihsel Gelişimi Üzerinde Durularak Modern Türkiyenin Kuruluşunda Eğitimin Rolünü, Eğitim Reformlarları Ve Önemli Eğitimcilerin Görüşleri Ele Alınacaktır |
Dersin İçeriği | Kadim uygarlıklarda ve Türk devletlerinde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, Enderun mektebi, Osmanlı devletinde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiyede eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya Eğitim Tarihinin Gelişim Evrelerini Öğrenir | Anlatım, | |
2 | Günümüz Türk Eğitiminin Geldiği Seviyi Değerlendirebilir | Beyin Fırtınası, | |
3 | Geçmiş Eğitim Sistemleriyle Günümüz Eğitim Sistemini Karşılaştırır. | Tartışma, | |
4 | Dünya Ve Türk Eğitim Tarihinde Öne Çıkan Eğitimcileri Ve Onların Eğitim Görüşlerini Kavrar | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Modern Türkiyenin Kuruluşunda Eğitimin Rolünü Yorumlar | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türk Eğitim Tarihindeki Önemli Eğitim Reformlarını Bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | İlköğretim Ve Orta Öğretimdeki Gelişmeleri Değerlendirir | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Yunanda diğer kadim uygarlıklarda eğitim | Video Gösterimi, Kaynaklar |
2 | İslamda eğitim, peygamberin eğitimin kurumsallaşmasına katkıları, Beytül Hikmeler ve medreselerinin ortaya çıkışı | Video Gösterimi, Kaynaklar |
3 | Türklerin Müslüman olması ve ortaya çıkan yeni toplumsal yapılara göre değişen eğitim düşüncesi, Nizamiye medresesi, Tekke ve tasavvuf eğitimi, kütüphaneler (okur-yazarlık) | Video Gösterimi, Kaynaklar |
4 | Ortaçağda Avrupada eğitim, | Video Gösterimi, Kaynaklar |
5 | Karahanlı medreseleri, Selçuklu medreseleri ve vakıf kavramı, amacı, önemi, işlevi (örnek bir vakfiye üzerinden). | Kaynaklar, Sunum |
6 | Osmanlı klasik dönemi medreseleri. Fatih Sahnı Seman Medreseleri, Enderun Mektebi, | Kaynaklar, Sunum |
7 | Rönesans ve reform sonrası doğacı ve akılcı eğitim düşüncesi | Kaynaklar, Sunum |
8 | Fransız ihtilali ve Uluslaşma ile eğitim düşüncesindeki farklılaşma, modern okul kavramı | Kaynaklar, Sunum |
9 | Osmanlı modernleşmesi, eğitimde modernleşme, öğretmen yetiştirme, Darulmuallim, Darulmuallimat, Maarifi Umumiye Nizamnamesi. | Kaynaklar, Sunum |
10 | Darülfunun, ıı. Meşrutiyette eğitim, | Kaynaklar, Sunum |
11 | Tevhidi tedrisat, Köy Enstitüleri | Kaynaklar, Sunum |
12 | Üniversiteler ve YÖK. Eğitimin güncel sorunları | Kaynaklar, Sunum |
13 | Üniversiteler ve YÖK. Eğitimin güncel sorunları | Kaynaklar, Sunum |
14 | Genel değerlendirme ve kapanış | Tartışma ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kemal Aytaç-Avrupa Eğitim Tarihi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya Eğitim Tarihinin Gelişim Evrelerini Öğrenir | ||||||||||||||
2 | Günümüz Türk Eğitiminin Geldiği Seviyi Değerlendirebilir | ||||||||||||||
3 | Geçmiş Eğitim Sistemleriyle Günümüz Eğitim Sistemini Karşılaştırır. | ||||||||||||||
4 | Dünya Ve Türk Eğitim Tarihinde Öne Çıkan Eğitimcileri Ve Onların Eğitim Görüşlerini Kavrar | ||||||||||||||
5 | Modern Türkiyenin Kuruluşunda Eğitimin Rolünü Yorumlar | ||||||||||||||
6 | Türk Eğitim Tarihindeki Önemli Eğitim Reformlarını Bilir | ||||||||||||||
7 | İlköğretim Ve Orta Öğretimdeki Gelişmeleri Değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |