Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Gelişim Kuramları II | OOE 204 | 4 | 3 + 2 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Çocuk Gelişimi Kuramları I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Menevşe |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı çocuk gelişiminde; sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve cinsel gelişim ile ilgili temel kavramları kazandırmak, teknolojinin çocuk gelişimine etkisini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocuk gelişiminde; sosyal gelişim ile ilgili temel kavramlar, sosyal gelişim kuramları, sosyal gelişimi etkileyen etmenler, duygusal gelişim kuramları, duygusal gelişimi etkileyen etmenler, kişilik gelişimi le ilgili temel kavramlar, kişilik gelişimi kuramları, kişilik gelişimini etkileyen etmenler, ahlak gelişimi ilgili temel kavramlar, ahlak gelişimi kuramları, ahlak gelişimini etkileyen etmenler, cinsel gelişimle ilgili temel kavramlar, cinsel gelişimi etkileyen etmenler ve teknolojinin çocuğun gelişim alanlarına etkisini kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, sosyalgelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Duygusal gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, duygusal gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | Kişilik gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, kişilik gelişimini etkileyen etmenleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Ahlak gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, ahlak gelişimini etkileyen etmenleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Cinsel gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, cinsel gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Sosyalleşme, toplumsallaşma kavramları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Sosyal gelişim kuramları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Çocuklarda duygu kavramı, duygusal gelişimin temelleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Duygusal gelişimin aşamaları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Duygusal gelişim kuramları (Psikanalitik kuram, Psikososyal kuram) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Kişilik gelişimi ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Kişilik gelişimi kuramları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Ahlak gelişimi ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Ahlak gelişimi kuramları (Kohlberg) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Ahlak gelişimi kuramları (Piaget, Gilligan) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Cinsel gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Cinsel gelişimi etkileyen etmenler | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Teknolojinin çocuk gelişimine etkileri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
Ders Kaynakları | (1) Ceyhan, E., (Editör) (2011). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I. Eskişehir: Anadolu üniversitesi yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, sosyalgelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
2 | Duygusal gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, duygusal gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
3 | Kişilik gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, kişilik gelişimini etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
4 | Ahlak gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, ahlak gelişimini etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
5 | Cinsel gelişim ile ilgili temel kavramları ve kuramları öğrenir, cinsel gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | ||||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |