Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: O.Ö.E. Çevre ve Uygulamaları | OOE 233 | 3 | 3 + 2 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekolojinin temel kural ve ilkeleri, ekosistemi oluşturan unsurlar ve bunların işlevleri, biyolojik ilişkiler ve insanlığın temel ekolojik sorunları ve çözüm yolları ile ilgili bilgi sahibi olabilme |
Dersin İçeriği | Çevre kavramı, çevre eğitimi ve önemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve ekosisteme ait tanımları açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Ekosistemi oluşturan canlı ve cansız unsurları tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Besin zinciri ve besin ağını anlatır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkileri anlatır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Ekosistemlerde enerji ve madde döngüsünü anlatır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını açıklar (nüfus artışı; ekolojik etki; erozyon; ormanların yok olması; kentsel çevreler; davranış kirliliği; çevre kirlenmesi; bataklıklar ve atık sular). | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Dünyada ve Türkiyedeki çevre korumacılık hakkında yorumlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramların verilmesi | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
2 | Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurların verilmesi | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
3 | Besin zinciri ve besin ağı | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
4 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkilerin verilmesi | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
5 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevlerinin verilmesi | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
6 | Karasal ve sucul ekosistemler | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
7 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
8 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
9 | Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
10 | Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
11 | Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
12 | Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
13 | Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
14 | Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık | Ders notları-ilgili slaytlar-referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abis dökümanları |
Ders Kaynakları | [1] Yıldız K. Ve ark. 2007. Çevre Bilimi. Gündüz eğitim ve yayıncılık [3] Kazım Yıldız (2006), Çevre Bilimi, Gündüz Eğitim Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | ||||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre ve ekosisteme ait tanımları açıklar, | ||||||||||||||
2 | Ekosistemi oluşturan canlı ve cansız unsurları tanımlar, | ||||||||||||||
3 | Besin zinciri ve besin ağını anlatır, | ||||||||||||||
4 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkileri anlatır, | ||||||||||||||
5 | Ekosistemlerde enerji ve madde döngüsünü anlatır, | ||||||||||||||
6 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını açıklar (nüfus artışı; ekolojik etki; erozyon; ormanların yok olması; kentsel çevreler; davranış kirliliği; çevre kirlenmesi; bataklıklar ve atık sular). | ||||||||||||||
7 | Dünyada ve Türkiyedeki çevre korumacılık hakkında yorumlarını anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |