Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç: Aile ve Çocuk Hukuku | OOE 232 | 4 | 2 + 4 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anne babaların, öğretmen adayı öğrencilerin vb. çocukların |
Dersin İçeriği | Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemini,çocuk haklarının tarihsel gelişimini, çocuk hakları sözleşmesinin tanıdığı hakları, hukuk ve çocuk kavramının ne olduğunu, çocuğun soybağı genel hükümlerinin ne olduğunu, çocuğun vesâyet altına alınması ile ilgili bilgileri, çocuğun kişisel temel haklarını kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi ve konusunu anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Çocuk haklarının tarihsel gelişimini özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Çocuk hakları Sözleşmesinin çocuklara tanıdığı hakları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çocuğun soybağı, evlât edinme ve soybağının genel hükümleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Çocuğun vesâyet altına alınması ile bilgileri ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Çocuğun kişisel temel haklarını anlatır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Korunmaya muhtaç çocukların haklarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Hukuku ve Çocuk Haklarının Önemi ve Konusu | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Çocuk Haklarının Tarihsel Gelişimi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin Çocuklara Tanıdığı Haklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Çocuğun Ailesi İçinde Korunması ve Hakları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Hukukta Çocuk Kavramı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Çocuğun Soybağı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Evlât Edinme | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Soybağının Genel Hükümleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Vesâyetin Anlamı, Velâyet ile Farkı ve Çeşitleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Çocuğun Vesâyet Altına Alınması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Çocuğun Kişisel Temel Hakları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Korunmaya Muhtaç Çocukların Hakları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Çocuğun İstismardan ve İhmalden Korunma | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Suça Sürüklenen Çocukların Hakları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
Ders Kaynakları | [1] Akyüz, E. (2016).Çocuk Hukuku .Ankara: Pegem. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk hukuku ve çocuk haklarının önemi ve konusunu anlatır. | ||||||||||||||
2 | Çocuk haklarının tarihsel gelişimini özetler. | ||||||||||||||
3 | Çocuk hakları Sözleşmesinin çocuklara tanıdığı hakları açıklar. | ||||||||||||||
4 | Çocuğun soybağı, evlât edinme ve soybağının genel hükümleri açıklar. | ||||||||||||||
5 | Çocuğun vesâyet altına alınması ile bilgileri ifade eder. | ||||||||||||||
6 | Çocuğun kişisel temel haklarını anlatır. | ||||||||||||||
7 | Korunmaya muhtaç çocukların haklarını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |