Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
M.B. Seçmeli II: Türk Eğitim Sisteminde Okul ve Sınıf Yönetimi SBE 433 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğretim Üyesi  Gözde SEZEN GÜLTEKİN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Eğitim Sistemini tanımak ve Türk Eğitim Sisteminin sorunlarının çözümüne ilişkin duyarlılık geliştirmek

Dersin İçeriği

Eğitim ve eğitim sistemi kavramları, eğitim sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi, eğitim sisteminin görevleri, Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkeleri, Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısı¸ sınıf yönetimine ilişkin gerekli bilgi ve yeterlilikler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk millî eğitim sisteminin amaçlarını ve yasal dayanaklarını tanıyabilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yönetim kuramları ve süreçlerini tanımlayabilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Okul ve okul yöneticisi kavramlarını anlayabilir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Okulda yürütülen iş ve işlemleri açıklayabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açıklayabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Sınıf içinde zaman kullanımını uygulayabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Sınıf kurallarının nasıl oluşturulabileceğini öğrencilerle tasarlayabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
9 İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlarını açıklayabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Öğretim yönetimi ve liderliği ilişkilendirebilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Eğitim Sisteminin yapısı, amaçları ve yasal dayanakları
2 Yönetim kuramları ve süreçleri
3 Okul ve okul yöneticisi
4 Okulda yürütülen iş ve işlemler
5 Sınıf yönetimi ve özellikleri
6 Dönem öncesi hazırlıklar ve sınıfın düzeni
7 Sınıf iletişim süreci
8 İstenmeyen davranış ve çatışma yönetimi
9 Öğrencilerin güdülenmesi
10 Öğretim liderliği
11 Zamanın etkili yönetimi
12 Sınıf kurallarının uygulanması ve dikkat edilecek hususlar
13 Okul, aile, çevre iş birliği
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]Başaran, İ.(1994). Türk Eğitim Sistemi. Ankara.
[2]Erdoğan, İ. (2002).Yeni Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi. Sorunlar ve Çözümler. Sistem Yayıncılık.
[3]Akçay, C. (2007). Türk Eğitim Sistemi. Anı Yayıncılık
[4]Karslı, M.D. (2006). Etkili Okul Yöneticiliği, Morpa Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Türk millî eğitim sisteminin amaçlarını ve yasal dayanaklarını tanıyabilir
2 Yönetim kuramları ve süreçlerini tanımlayabilir
3 Okul ve okul yöneticisi kavramlarını anlayabilir
4 Okulda yürütülen iş ve işlemleri açıklayabilir.
5 Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açıklayabilir.
6 Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışabilir.
7 Sınıf içinde zaman kullanımını uygulayabilir.
8 Sınıf kurallarının nasıl oluşturulabileceğini öğrencilerle tasarlayabilir.
9 İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlarını açıklayabilir.
10 Öğretim yönetimi ve liderliği ilişkilendirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5