Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seç III:Küreselleşme ve Eğitim SBE 306 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere küreselleşme gerçeğini aktarmak ve öğrencilerin küreselleşen dünyada dönüşen eğitim olgusu hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır

Dersin İçeriği

Küresel eğitim ilişkileri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Küreselleşme olgusunu açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Küreselleşmenin dinamiklerini eleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Küreselleşme ve eğitim ilişkisini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Eğitimin değişen boyutlarını küreselleşme bağlamı içinde değerlendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Küreselleşme ve dinamikleri
2 Küreselleşme ve dinamikleri
3 Küreselleşme-pozitivizm-postpozitivizm ilişkisi
4 Bilgi toplumu ve küreselleşme
5 Küreselleşmenin Türkiye´deki görünümleri
6 Küreselleşme, kurumlar ve eğitim kurumu
7 Küreselleşme ve eğitim ilişkisi
8 ara sınav
9 Küreselleşmenin eğitime katkıları-olumlu-olumsuz
10 Eğitim felsefeleri ve küreselleşme
11 Eğitim, göç ve iletişim ağları
12 Teknoloji, küreselleşme ve eğitim
13 Küreselleşme, eğitim ve postmodernite
14 eğitimde yeni akımlar, eleştirel pedagoji ve küreselleşme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

E,Oğuz ve Ayfer Yakar, Küreselleşme ve Eğitim, dipnot yy,2007
Giddens,A, Elimizden kaçıp giden dünya, Alfa yy, 2000, istanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. X
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. X
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. X
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. X
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler X
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. X
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Küreselleşme olgusunu açıklar
2 Küreselleşmenin dinamiklerini eleştirir.
3 Küreselleşme ve eğitim ilişkisini açıklar.
4 Eğitimin değişen boyutlarını küreselleşme bağlamı içinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Final 1 25 25
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5