Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
M.B. Seç I: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Değerler Eğitimi | SBE 417 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ayşegül KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Amaç öğrencinin uzak ya da yakın geçmişteki çevresini gözlemleyerek bilgiye dönüştürdüğü verilerle bu derste edindiklerini ilişkilendirecek, böylelikle yeni bazı beceri ve değerlere ulaşacaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve değerler, Estetik değerler, Etik değerler, Ahlakı Değerler, Toplumsal Değerler, Evrensel Değerler, Barış eğitimi, Değerler felsefesi, Okul kültürü ve örgütsel değerler, Sosyal bilgiler değerler eğitimi, Değerler eğitiminde güncel yaklaşımlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı | |
2 | Değerlerin eğitim sistemi içindeki yerini açıklama | |
3 | Estetik değerleri açıklama | |
4 | Etik değerleri açıklama | |
5 | Ahlaki değerleri açıklama | |
6 | Toplumsal değerleri açıklama | |
7 | Evrensel değerleri açıklama | |
8 | Ara sınav | |
9 | Geçmişte ve günümüzde barış kavramı | |
10 | Değerler felsefesi | |
11 | Toplumsal değerleri açıklama | |
12 | Sosyal bilgilerde değerleri ifade etme | |
13 | Güncel değerler | |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Susan K. Jacobson, Mallory D. McDuff and Martha C. Monroe., Conservation Education and Outreach Techniques, 2006 2. T. Tanner. Environmental Education Research, 1998 3. Ian M. Harris, Mary Lee Morrison, and Timothy Reagan, Peace Education, 2002 4. Peace Education - All of the issue 5. Gavriel Salomon and Baruch Nevo, Peace Education: the Concept, Principles, and Practices Around the World, 2002 6. Çileli, M. (1986). Ahlak Psikolojisi ve Eğitimi. Ankara: V Yayınları 7. Doğanay, A. (2006). “Değerler Eğitimi”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Editör: Cemil Öztürk. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 256–286. 8. Güngör, E. (2000). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. 2. Basım. İstanbul: Ötüken Neşriyat. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |