Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç II:Soru Sorma Becerisi | SBE 418 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmenler sınıfta ders işleme zamanının yarısını soru sormak, sordurmak, soruları değerlendirmekle meşguldürler. Dolayısıyla öğretmenlerin soru sorma, sorgulama konusunda yeterli becerileri edinmeleri büyük önem taşımaktadır. |
Dersin İçeriği | Soru sorma becerisi, soru cevap yöntemi ve tarihsel gelişimi, soruların sınıflandırılması, bilişsel alan soru türleri (hatırlama-tekrarlama soruları, yakınsama soruları, uzaksama soruları, değerlendirme soruları), soru sorma teknikleri, soru sorma teknikleriyle ilgili öğretmen davranışları, soru yazma (açık uçlu, kısa cevaplı, doğru-yanlış, eşleştirme, çoktan seçmeli). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Soru sormanın ne olduğunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Soru sorma becerisinin önemini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Soruların sınıflandırmasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Soruları bilişsel alan taksonomisine göre sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Soru sorma tekniklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Soru sorma ile ilgili öğretmen davranışlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Nitelikli soru sorma becerilerini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Nitelikli sorular (açık uçlu, kısa cevaplı, doğru-yanlış, eşleştirme, çoktan seçmeli) yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Soru sorma becerisi | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
2 | Soru cevap yöntemi ve tarihsel gelişimi | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
3 | Soruların sınıflandırılması | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
4 | Bilişsel alan soru türleri (hatırlama-tekrarlama soruları) | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
5 | Bilişsel alan soru türleri (yakınsama soruları) | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
6 | Bilişsel alan soru türleri (uzaksama soruları) | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
7 | Bilişsel alan soru türleri (değerlendirme soruları) | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
8 | Ara sınav | |
9 | Soru sorma teknikleri | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
10 | Soru sorma teknikleriyle ilgili öğretmen davranışları | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
11 | Soru yazma (açık uçlu, kısa cevaplı) | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
12 | Soru yazma (doğru-yanlış, eşleştirme) | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
13 | Soru yazma (çoktan seçmeli) | [6] İlgili kısımlar okunacaktır. |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Bloom B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I: The Cognitive Domain. New York: David McKay Co Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Soru sormanın ne olduğunu kavrar. | |||||||||||
2 | Soru sorma becerisinin önemini fark eder. | |||||||||||
3 | Soruların sınıflandırmasını yapar. | |||||||||||
4 | Soruları bilişsel alan taksonomisine göre sınıflandırır. | |||||||||||
5 | Soru sorma tekniklerini kavrar. | |||||||||||
6 | Soru sorma ile ilgili öğretmen davranışlarını bilir. | |||||||||||
7 | Nitelikli soru sorma becerilerini kazanır. | |||||||||||
8 | Nitelikli sorular (açık uçlu, kısa cevaplı, doğru-yanlış, eşleştirme, çoktan seçmeli) yazar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |