Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç.II:Çağdaş Türk Dünyası Tarihi | SBE 408 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüz Türk dünyasının siyasi sosyal ekonomik ve kültürel durumunu ve Türkiye ile olan ilişkilerinin kavranması |
Dersin İçeriği | Türklerin yaşadığı coğrafi bölgeler,Eski Sovyet sistemi ve Türkler, İdil-Ural bölgesi, Türk toplulukları ve tarihsel gelişimleri , Kafkasya’daki Türk toplulukları, Orta Asya Bağımsız Türk Devletleri, Doğu Türkistan, Afganistan Türkleri, İran Türkleri, Irak Türkleri, Suriye Türkleri, Dağılan Yugoslavya’daki Türkler, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Balkan Türk Toplulukları ve siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik durumları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk tarihî köklerine inerek Türk Dünyasını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | Anlatım, | |
3 | Türklerin yaşadığı coğrafi bölgeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Türk dünyasının çağdaşlaşma sürecini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye´yi günümüz Türk dünyası perspektifinden değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türklerin yaşadığı coğrafi bölgeler | |
2 | Eski Sovyet sistemi ve Türkler | |
3 | İdil-Ural bölgesi Türk toplulukları ve tarihsel gelişimleri | |
4 | Kafkasya’daki Türk toplulukları | |
5 | Orta Asya Bağımsız Türk Devletleri | |
6 | Doğu Türkistan | |
7 | Ara sınav | |
8 | Afganistan Türkleri | |
9 | İran Türkleri | |
10 | Irak Türkleri | |
11 | Suriye Türkleri | |
12 | Dağılan Yugoslavya’daki Türkler | |
13 | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti | |
14 | Balkan Türk Toplulukları ve siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik durumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mehmet Saray – Türk Cumhuriyetleri Tarihi, TTK Yayınları, Ankara 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk tarihî köklerine inerek Türk Dünyasını tanır. | |||||||||||
2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | |||||||||||
3 | Türklerin yaşadığı coğrafi bölgeleri açıklar. | |||||||||||
4 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | |||||||||||
5 | Türk dünyasının çağdaşlaşma sürecini tanır. | |||||||||||
6 | Türkiye´yi günümüz Türk dünyası perspektifinden değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |