Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç.II: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihin Yer | SBE 428 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih biliminin sosyal bilgiler öğretimindeki yeri ve önemine değinerek sosyal bilgiler içerisindeki tarih konuların analizini ve öğretim bilgisini öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktır. |
Dersin İçeriği | Tarihin sosyal bilgiler içinde yeri ve önemi. Sosyal bilgiler konuları içinde tarih konularının analizi ve aktarımı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Tarih biliminin önemli unsurları olan yer, zaman ve tarihçinin rolünü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Bilim, teknoloji ve tarih ilişkisini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisi | |
3 | Tarihçinin Rolü | |
4 | Tarihsel Bakış Açıları | |
5 | Birinci El Kaynaklar | |
6 | Tarihte Yer | |
7 | Tarihte Zaman | |
8 | Ara sınav | |
9 | Bilim, Teknoloji ve Tarih | |
10 | 4.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Tarih Konularına İlişkin Kazanımların İncelenmesi | |
11 | 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Tarih Konularına İlişkin Kazanımların İncelenmesi | |
12 | 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Tarih Konularına İlişkin Kazanımların İncelenmesi | |
13 | 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Tarih Konularına İlişkin Kazanımların İncelenmesi | |
14 | Sosyal Bilgiler Derslerinde Tarih Konularına İlişkin Kazanımlarla İlgili Örnek Etkinlikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MEB, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. MEB, 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. MEB, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. MEB, 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. Burke, Bloch, Febre, Braudel, Mc Lennan, Ladurie, Vilar, Hobsbown,Lefebre, Bloch, M.(1985). Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları.S.Jones(2007). Tarih ve Tarihçi/Annales Okulu İzinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir. | |||||||||||
2 | Tarih biliminin önemli unsurları olan yer, zaman ve tarihçinin rolünü açıklar. | |||||||||||
3 | Bilim, teknoloji ve tarih ilişkisini değerlendirir. | |||||||||||
4 | Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |