Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A.Seç.II: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihin Yer SBE 428 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarih biliminin sosyal bilgiler öğretimindeki yeri ve önemine değinerek sosyal bilgiler içerisindeki tarih konuların analizini ve öğretim bilgisini öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktır.
Dersin İçeriği Tarihin sosyal bilgiler içinde yeri ve önemi. Sosyal bilgiler konuları içinde tarih konularının analizi ve aktarımı.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Tarih biliminin önemli unsurları olan yer, zaman ve tarihçinin rolünü açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Bilim, teknoloji ve tarih ilişkisini değerlendirir. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
4 Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisi
3 Tarihçinin Rolü
4 Tarihsel Bakış Açıları
5 Birinci El Kaynaklar
6 Tarihte Yer
7 Tarihte Zaman
8 Ara sınav
9 Bilim, Teknoloji ve Tarih
10 4.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Tarih Konularına İlişkin Kazanımların İncelenmesi
11 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Tarih Konularına İlişkin Kazanımların İncelenmesi
12 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Tarih Konularına İlişkin Kazanımların İncelenmesi
13 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Tarih Konularına İlişkin Kazanımların İncelenmesi
14 Sosyal Bilgiler Derslerinde Tarih Konularına İlişkin Kazanımlarla İlgili Örnek Etkinlikler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları MEB, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı.
MEB, 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı.
MEB, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı.
MEB, 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı.
Burke, Bloch, Febre, Braudel, Mc Lennan, Ladurie, Vilar, Hobsbown,Lefebre, Bloch, M.(1985). Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları.S.Jones(2007). Tarih ve Tarihçi/Annales Okulu İzinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. X
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. X
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir.
2 Tarih biliminin önemli unsurları olan yer, zaman ve tarihçinin rolünü açıklar.
3 Bilim, teknoloji ve tarih ilişkisini değerlendirir.
4 Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
Dersin AKTS Kredisi 5