Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç.I: Arkeoloji | SBE 415 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ................ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | ........ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arkeolojinin temel kavramlarını öğretmek öğrenciye bu bilimi tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Arkeolojinin tanımı, çalışma alanı, kullanılan yöntemler, arkeolojik tarihlendirme, arkeolojik buluntulardan insanlığın geçmişteki farklı deneyimlerini (barınma, beslenme, ticaret, teknoloji vs.) keşfetme; Türkiye ve dünyada ortaya çıkarılan önemli arkeolojik merkezler (Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Orta Asya vb.); ünlü yabancı ve Türk arkeologlar ve önemli çalışmalarından örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arkeoloji Bilimine ait temel kavramları açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Arkeolojinin kaynaklarını kullanır. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | İnsanlık tarihinde Arkeoloji Biliminin önemini özetler. | Problem Çözme, Tartışma, Anlatım, | |
4 | İnsanlık tarihinin üretime dayalı kronolojik akışını sınıflandırır. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
5 | Çağlara ve coğrafyalara göre karşılaştırma yapar. | Anlatım, | |
6 | İnsanlık Tarihindeki teknik ve sanatsal gelişmelerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arkeoloji bilimi ile ilgili tanımlar bilgisi | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
2 | Türkiyede arkeoloji bilimi ve müzeciliğin tarihi | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
3 | Arkeoloji biliminde araştırma yöntemleri ve yardımcı bilim dalları | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
4 | Kazı teknikleri, belgeleme ve depolama | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
5 | Koruma ve onarım(restorasyon ve konservasyon) | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
6 | Arkeolojik devirler:Paleolitik ve Mezolitik çağlar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
7 | Neoilitik Çağ Kültürleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
8 | Kalkolitik Çağ Kültürleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
9 | Bronz ve Demir Çağı medeniyetleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
10 | Roma Medeniyeti ve çağdaşı kültürler | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
11 | Bizans Kültürü ve sonrası Anadolu medeniyetleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
12 | Göktürk, Uygur ve Selçuklu Kültürleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
13 | Müzede uygulama | Gezi organizasyonu |
14 | Genel Tekrar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dönem başında dersin öğretim üyesi tarafından öğrenciye verilecek ders notları |
Ders Kaynakları | E.Akurgal,(1999) Anadolu Uygarlıkları, İstanbul. Veli Sevin,(1999) arkeoloji el Kitabı, İstanbul. O.Belli,(2001) Archeology in Turkey, İstanbul. B.Cömert, (1980)Mitoloji ve İkonografi, Ankara. Y.Çoruhlu,(1998) Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, İstanbul. Y.Çoruhlu,(2007) Türk Mitolojisi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Arkeoloji Bilimine ait temel kavramları açıklar. | |||||||||||
2 | Arkeolojinin kaynaklarını kullanır. | |||||||||||
3 | İnsanlık tarihinde Arkeoloji Biliminin önemini özetler. | |||||||||||
4 | İnsanlık tarihinin üretime dayalı kronolojik akışını sınıflandırır. | |||||||||||
5 | Çağlara ve coğrafyalara göre karşılaştırma yapar. | |||||||||||
6 | İnsanlık Tarihindeki teknik ve sanatsal gelişmelerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |