Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç.I:Sanat ve Estetik | SBE 405 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat ve estetik konusunda temel kavramları kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatta ve estetik ile ilgili kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Sanatta ve estetik ile ilgili kaynakları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bir sanat eserini fiziksel ve anlamsal olarak tasvir eder. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Sanatı bir iletişim aracı olarak kullanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sanat ve güzellik ile bilgi ve deneyiminin çağdaş yaşamın gereği olduğunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat ve estetik temel kavramları | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
2 | Sanatın Kaynağı ve Kökeni | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
3 | Sanatın Ortaya Çıkışını doğuran nedenler | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
4 | Sanatı İnceleyen alanlar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
5 | Sanat eserinin oluşum süreci | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
6 | Sanat ve Mitoloji İlişkisi | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
7 | Sanat ve Din İlişkisi | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
8 | Sanatın Türleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
9 | Resim sanatının gelişimi ve estetik | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
10 | Heykel Sanatının gelişimi ve estetik | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
11 | Mimarlık sanatının gelişimi ve estetik | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
12 | Sanatta ideal güzellik kavramı ve altın oranlar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
13 | Müze gezisi | Gezi organizasyonu |
14 | Genel Tekrar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | 1.M.Kagan, Estetik ve Sanat 2.Nejat Bozkurt, Sanat ve estetik Kuramları 3.Gombrich, Sanatın Öyküsü 4.P.Bourdieu, Sanatın Kuralları 5Cemil Sena, Estetik, Sanat ve Güzelliğin Felsefesi 2.Y Çoruhlu, Türk Mitolojisi, İstanbul 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanatta ve estetik ile ilgili kavramları açıklar. | |||||||||||
2 | Sanatta ve estetik ile ilgili kaynakları sınıflandırır. | |||||||||||
3 | Bir sanat eserini fiziksel ve anlamsal olarak tasvir eder. | |||||||||||
4 | Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz eder | |||||||||||
5 | Sanatı bir iletişim aracı olarak kullanır. | |||||||||||
6 | Sanat ve güzellik ile bilgi ve deneyiminin çağdaş yaşamın gereği olduğunu kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |