Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | SBE 209 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; öğretim ilkelerini bilmek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak. |
Dersin İçeriği | Başlıca eğitim kavramları; Öğrenme-öğretme süreci; Eğitim sürecinde program geliştirme; Öğretim planları; Öğretim starateji, model, yöntem ve teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Başlıca öğretim ilkelerini tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Öğrenme-öğretme sürecini tanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
4 | Örnek ders planlarını inceler. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Öğretim stratejilerini birbiriyle karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Öğretim yöntemlerini tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
8 | Öğretim tekniklerini tanır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar | Ders notu (1. Ünite), [1] sayfa 1-29 |
2 | Başlıca Öğretim İlkeleri | Ders notu (2. Ünite), [1] sayfa 31-48 |
3 | Öğrenme-Öğretme Süreci | Ders notu (3. Ünite), [1] sayfa 49-76, [2] sayfa 154-162 |
4 | Eğitim Öğretimde Planlama | Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 79-106, [3] sayfa 38-72 |
5 | Çağdaş Eğitim Modelleri | Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 107-123, [4] sayfa 139-175 |
6 | Çağdaş Eğitim Modelleri | Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 107-123, [4] sayfa 139-175 |
7 | Arasınav | |
8 | Öğretim Stratejileri | Ders Notu (5. Ünite), [1] sayfa 127-153, [5] sayfa 149-160 |
9 | Öğretim Yöntemleri | Ders notu (6. Ünite), [1] sayfa 155-175 |
10 | Öğretim Yöntemleri | Ders notu (6. Ünite), [1] sayfa 155-175 |
11 | Öğretim Teknikleri | Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224 |
12 | Öğretim Teknikleri | Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224 |
13 | Öğretim Teknikleri | Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224 |
14 | Çalışmaların Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notu (7 Ünite) |
Ders Kaynakları | [1] Mehmet Arslan (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. | |||||||||||
2 | Başlıca öğretim ilkelerini tanır. | |||||||||||
3 | Öğrenme-öğretme sürecini tanır. | |||||||||||
4 | Örnek ders planlarını inceler. | |||||||||||
5 | Öğretim stratejilerini birbiriyle karşılaştırır. | |||||||||||
6 | Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||
7 | Öğretim yöntemlerini tanır. | |||||||||||
8 | Öğretim tekniklerini tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 276 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |