Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
G.K Seç.I:Türkiye´Nin Sosyal Yapısı | SBE 215 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye’nin sosyal yapısını tanımak, toplumsal yapının değişkenlerini analiz etmek, sosyal yapıdaki belirli dinamikleri etkileşim ve değişim ekseninde analiz etmektir |
Dersin İçeriği | Türkiye’nin sosyal yapısı toplumsal yapının değişkenleri sosyal yapıdaki belirli dinamikleri etkileşim ve değişim, toplumsal yapı çözümlemeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk toplumunu sosyal, kültürel ve ekonomik yönden analiz eder. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk toplumunun temel dinamiklerini kavrar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Türk toplumundaki gelenek, örf, adet ve ritüelleri analiz eder. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türk toplumunun değişimini sosyolojik yönden analiz eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Toplumsal yapıyı besleyen unsurları açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
6 | Türk kimliği ve kültürel unsurları günümüz perspektifinden değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk toplum yapısı ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
2 | Osmanlıda sosyal yapı | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
3 | Cumhuriyet döneminde sosyal yapı | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
4 | Türk toplumunun dinamikleri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
5 | Toplumsal kurumlar ve sosyal yapıya etkileri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
6 | Toplumsal kurumlar ve işleyişleri.(Tartışma) | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
7 | ARA SINAV | |
8 | Kimlik ve kültürün sosyal yapıdaki yeri ve önemi | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
9 | Kimlik ve kültürün sosyal yapıdaki yeri ve önemi | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
10 | Zenginlik ve yoksulluk kültürü ayrışması | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
11 | Toplumsal yapı ve küreselleşme | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
12 | Günümüz Türk Toplum Yapısı ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
13 | Günümüz Türk Toplum Yapısı ve özellikleri | Kaynaklardan ilgili kısımlar okunacaktır. |
14 | Türkiye’nin sosyal yapısının değişkenlerinin analizi(tartışma) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Kongar; Emre, 21. Yüzyılda Türkiye, Remzi Kitabevi, İst., 2002 [2]Türkdoğan, Orhan, Türk Toplum Yapısı, Çamlıca Yay, İst., 2003 [3]Ahmed, Feroz, Modern Türkiye’nin Oluşumu, Sarmal Yay., İst.1995 [4]Berkes, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yay., İst., 2003, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk toplumunu sosyal, kültürel ve ekonomik yönden analiz eder. | |||||||||||
2 | Türk toplumunun temel dinamiklerini kavrar. | |||||||||||
3 | Türk toplumundaki gelenek, örf, adet ve ritüelleri analiz eder. | |||||||||||
4 | Türk toplumunun değişimini sosyolojik yönden analiz eder. | |||||||||||
5 | Toplumsal yapıyı besleyen unsurları açıklar. | |||||||||||
6 | Türk kimliği ve kültürel unsurları günümüz perspektifinden değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |