Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi | IME 311 | 5 | 1 + 4 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları |
Arş. Gör. Özkan ERGENE Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenlik mesleğini sistemli bir yaklaşımla tanımasını sağlamak, okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamak, sınıf ortamındaki ve okuldaki etkinlikleri gözlem yoluyla tanımalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bir öğrenciyi gözlemleme, uygulama öğretmeninin sorduğu soruları belirleme ve dersin yönetimi ile sınıf kontrolünü nasıl gerçekleştirdiğini gözlemleme, ders planı hazırlama, uygulama öğretmeninin kullandığı ölçme araçlarını inceleme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Okul yaşamını gözlem yoluyla tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulların belirlenmesi & uygulama okulu, çevresi ve uygulama öğretmeni ile ilgili internet araştırması. | |
2 | Dönem planı hazırlama | |
3 | Mevzuat inceleme ve yönetmelikler | |
4 | Öğretmenin bir günü | |
5 | Öğrenci gözlemi | |
6 | Soru sorma alışkanlıkları | |
7 | Yönerge ve açıklamalar | |
8 | Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü | |
9 | Kitaplardan yararlanma | |
10 | Çalışma yaprağı hazırlama | |
11 | Grup çalışması tasarımı | |
12 | Ders planı hazırlama | |
13 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | |
14 | Okul Deneyimi dersinin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır. | |||||||||||||||
2 | Okul yaşamını gözlem yoluyla tanır. | |||||||||||||||
3 | Yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar. | |||||||||||||||
4 | Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur. | |||||||||||||||
5 | Başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
3. Proje / Tasarım | 25 |
4. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |