Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi IME 311 5 1 + 4 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

 

Arş. Gör. Özkan ERGENE

Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenlik mesleğini sistemli bir yaklaşımla tanımasını sağlamak, okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamak, sınıf ortamındaki ve okuldaki etkinlikleri gözlem yoluyla tanımalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Bir öğrenciyi gözlemleme, uygulama öğretmeninin sorduğu soruları belirleme ve dersin yönetimi ile sınıf kontrolünü nasıl gerçekleştirdiğini gözlemleme, ders planı hazırlama, uygulama öğretmeninin kullandığı ölçme araçlarını inceleme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Okul yaşamını gözlem yoluyla tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
4 Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır. Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okulların belirlenmesi & uygulama okulu, çevresi ve uygulama öğretmeni ile ilgili internet araştırması.
2 Dönem planı hazırlama
3 Mevzuat inceleme ve yönetmelikler
4 Öğretmenin bir günü
5 Öğrenci gözlemi
6 Soru sorma alışkanlıkları
7 Yönerge ve açıklamalar
8 Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü
9 Kitaplardan yararlanma
10 Çalışma yaprağı hazırlama
11 Grup çalışması tasarımı
12 Ders planı hazırlama
13 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
14 Okul Deneyimi dersinin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara
Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, MEB yayınları

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. X
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. X
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. X
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır.
2 Okul yaşamını gözlem yoluyla tanır.
3 Yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar.
4 Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur.
5 Başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
3. Proje / Tasarım 25
4. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Proje / Tasarım 4 5 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5