Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması II | IME 406 | 8 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra Çaylan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kuramsal temelli derslerde edinilen kazanımların gerçek ortamda uygulanması ve böylece öğretmen adaylarının matematik öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Hazırladığı planı uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
2 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
3 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
4 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
5 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
6 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
7 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
8 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
11 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
12 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
13 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
14 | Portfolyo hazırlama. | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, MEB yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | |||||||||||||||
2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | |||||||||||||||
3 | Hazırladığı planı uygular. | |||||||||||||||
4 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü | 258 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |