Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II IME 406 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra Çaylan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kuramsal temelli derslerde edinilen kazanımların gerçek ortamda uygulanması ve böylece öğretmen adaylarının matematik öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Her hafta bir günlük plan hazırlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Hazırladığı planı uygular. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Planlama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
3 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
8 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
9 Ara Sınav
10 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
11 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
12 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
13 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
14 Portfolyo hazırlama. Ders anlatımına hazırlıklarını yapar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.

Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, MEB yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. X
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. X
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Her hafta bir günlük plan hazırlar.
2 Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler.
3 Hazırladığı planı uygular.
4 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 4 10 40
Toplam İş Yükü 258
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,32
Dersin AKTS Kredisi 10