Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslek Bil. Seç. I: Özel Eğitim | IME 415 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Dersin amaçları: * Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. * Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. * Kaynaştırma hakkında bilgi kazandırmak. * Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otizm spektrum bozukluğu, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka veya yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, aile eğitimi, Dünyada ve Türkiye'de bazı özel eğitim uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitimin/kaynaştırma uygulamasının tanımı ve ve tarihçesi konusunda açıklamalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Başarılı bütünleştirme uygulamaları için neler yapılması gerektiğini söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitimin tanımı ve tarihçesi | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Kaynaştırma uygulaması tanımı ve tarihçesi | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Özel eğitime gereksinim duyan bireyler ve özellikleri | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Başarılı bütünleştirme uygulamaları. | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Başarılı bütünleştirme uygulamaları. | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Ara sınav | Kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlanması. | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlanması. | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Amaç uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Sunum uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Değerlendirme uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Final sınavı | Kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, (2010). N (Neden-Nasıl-Niçin) Kaynaştırma, Ankara: 2010 |
Ders Kaynakları | Batu, S. ve İftar, G. K., (2010), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık. Cavkaytar A. vd., (2013). Özel Eğitim: Ankara: Vize Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Özel eğitimin/kaynaştırma uygulamasının tanımı ve ve tarihçesi konusunda açıklamalar yapar. | |||||||||||||||
2 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
3 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | |||||||||||||||
4 | Başarılı bütünleştirme uygulamaları için neler yapılması gerektiğini söyler. | |||||||||||||||
5 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlar. | |||||||||||||||
6 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. | |||||||||||||||
7 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |