Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslek Bil. Seç. I: Duyuşsal Eğitim | IME 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Duyuşsal eğitim dersi öğrencilerin duyuşsal hedeflerin farkına varmalarına ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanmalarını amaçlayan bir derstir. |
Dersin İçeriği | Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını, duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını, hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışlarını, duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını, gevşeme ve ısınma egzersizlerini, stresle başa çıkma yaklaşımlarını, problem çözme eğitimini, sosyal beceri eğitiminin temel özelliklerini, çatışma çözme eğitiminin temel özelliklerini ve duyuşsal hedeflerin önemini kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Duyuşsal eğitim ve ilişkili kavramları bilir. | Anlatım, | |
2 | Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını kavrar. | Anlatım, | |
3 | Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yerini kavrar. | Anlatım, | |
4 | Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını açıklar. | Anlatım, | |
5 | Duyuşsal gelişimde nelerin etkili olabileceğini bilir. | Anlatım, | |
6 | Duygusal zeka ve ilgili boyutları kavrar. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırması | |
3 | Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılması | |
4 | Hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışları | |
5 | Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yeri ve önemi | |
6 | Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımları | |
7 | Arasınav | |
8 | Gevşeme ve ısınma egzersizleri | |
9 | Stresle başa çıkma yaklaşımları | |
10 | Problem çözme eğitimi | |
11 | Sosyal beceri eğitiminin temel özellikleri | |
12 | Çatışma çözme eğitiminin temel özellikleri | |
13 | Duyuşsal hedeflerin önemi | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hasan Bacanlı, Duyuşsal Davranış Eğitimi , Nobel Yayın Dağıtım / Eğitim Dizisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Duyuşsal eğitim ve ilişkili kavramları bilir. | |||||||||||||||
2 | Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını kavrar. | |||||||||||||||
3 | Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yerini kavrar. | |||||||||||||||
4 | Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını açıklar. | |||||||||||||||
5 | Duyuşsal gelişimde nelerin etkili olabileceğini bilir. | |||||||||||||||
6 | Duygusal zeka ve ilgili boyutları kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |