Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seç. I:Standartlara Dayalı Mat. Müfredat. İnc IME 409 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kevser Günay

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematik öğretimini standartlara dayalı bir şekilde gerçekleştirmektir.

Dersin İçeriği

Okul matematiğinde yer alan prensipler, matematik ders kitaplarının standartlara göre incelenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okul matematiğinde yer alan prensipleri sıralar. Anlatım,
2 Matematik ders kitaplarını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Müfredattaki herhangi bir konuyu standartlara uygun bir şekilde planlar. Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Okul matematiğinde prensipler: Eşitlik, müfredat, öğrenme,
2 Matematik ders kitabının incelemesi
3 Matematik ders kitabının incelemesi
4 Matematik ders kitabının incelemesi
5 Matematik ders kitabının incelemesi
6 Matematik ders kitabının incelemesi
7 Matematik ders kitabının incelemesi
8 Matematik ders kitabının incelemesi
9 Ara Sınav
10 Matematik ders kitabının incelemesi
11 Matematik ders kitabının incelemesi
12 Müfredattan örnek ders anlatımı.
13 Müfredattan örnek ders anlatımı.
14 Müfredattan örnek ders anlatımı.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ortaokul Matematik Dersi Kitapları

MEB (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı  (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar).

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar.
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler.
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır.
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler.
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler.
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. X
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler.
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Okul matematiğinde yer alan prensipleri sıralar.
2 Matematik ders kitaplarını analiz eder
3 Müfredattaki herhangi bir konuyu standartlara uygun bir şekilde planlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Ara Sınav 25
2. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Final 1 15 15
Ödev 2 8 16
Performans Görevi (Uygulama) 0 5 0
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5