Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seç. I: Matematiksel Kavramlar | IME 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dr. Özkan ERGENE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik Eğitimi alanında kullanılan kavramları, kavramların tarihsel gelişimini ve kavramların özelliklerini bilmek, kavrama ilişkin öğrencilerde görülen kavram yanılgılarını incelemek ve çözüm önerileri geliştirmek |
Dersin İçeriği | Kavram, kavram tanımı, kavramın özellikleri, Kavram yanılgısı, kavram yanılgısının nedenleri, çeşitleri ve çözüm önerileri, Sayı-Fonksiyon-Trigonometri-Sonsuzluk-Örüntü-Fraktal-Öteleme-Dönme Yansıma-Simetri-Limit-Türev-İntegral-Prizma-Pramit-Çember kavramlarının incelenmesi, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Limit kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
2 | Türev kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | İntegral kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Katı cisimleri açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Sonsuzluk kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Sayı kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram, Kavram tanımı, Kavramın özellikleri | |
2 | Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgısı, çeşitleri, nedenleri, çözüm önerileri | |
3 | Sayı Kavramının İncelenmesi | |
4 | Fonksiyon Kavramının İncelenmesi | |
5 | Trigonometri Kavramının İncelenmesi | |
6 | Sonsuzluk Kavramının İncelenmesi | |
7 | Örüntü-Fraktal Kavramının İncelenmesi | |
8 | Dönüşüm Geometrisi Kavramının İncelenmesi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Öteleme-Dönme-Yansıma-Simetri Kavramlarınınİncelenmesi | |
11 | Prizma, Piramit ve Çember Kavramlarının İncelenmesi | |
12 | İntegralKavramının İncelenmesi | |
13 | Türev Kavramının İncelenmesi | |
14 | Prizma, Piramit ve Çember Kavramlarının İncelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Altun, M.(2008). Matematik Öğretimi: Aktüel yayıncılık, 5.Baskı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Limit kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | |||||||||||||||
2 | Türev kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | |||||||||||||||
3 | İntegral kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | |||||||||||||||
4 | Katı cisimleri açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | |||||||||||||||
5 | Sonsuzluk kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | |||||||||||||||
6 | Sayı kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |