Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seç. II: Zeka Soruları Yardımı İle Mat. Öğr. | IME 408 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına; matematiği daha zevkli bir hale getirmek için zeka sorularından yararlanmayı ve uygun yaş ve zeka düzeylerine göre soru hazırlamayı öğreterek matematik öğretiminde uygulamalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Zeka ve zeka alanları,problem ve problem çözme stratejileri,zeka problemleri ve çözümleri,zeka sorularını matematik öğretiminde kullanma,zeka sorularını çözmek için genel bir plan yapmayı öğrenme ve uygulama,yeni zeka soruları oluşturma ve çözme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zeka ve zeka alanlarını ifade eder. | Anlatım, Rol Oynama, | |
2 | Problem çözme stratejilerini tanımlar ve uygular. | Anlatım, Rol Oynama, | |
3 | Zeka sorularını çözmek için genel bir plan tasarlar. | Rol Oynama, Anlatım, | |
4 | Yeni zeka soruları tasarlar. | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | Çoklu Zeka Yöntemine uygun ders planı tasarlar. | Anlatım, Rol Oynama, | |
6 | Zeka sorularını matematik öğretiminde uygular. | Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zeka ve zeka alanları | |
2 | Zeka ve zeka aanları | |
3 | Problem ve problem çözme stratejileri | |
4 | Zeka problemleri ve çözümleri | |
5 | Zeka problemleri ve çözümleri | |
6 | Zeka problemleri ve çözümleri | |
7 | Zeka sorularını matematik öğretiminde kullanma | |
8 | Zeka sorularını matematik öğretiminde kullanma | |
9 | Arasınav | |
10 | Zeka sorularını çözmek için genel bir plan yapmayı öğrenme ve uygulama | |
11 | Zeka sorularını çözmek için genel bir plan yapmayı öğrenme ve uygulama | |
12 | Yeni zeka soruları oluşturma ve çözme | |
13 | Yeni zeka soruları oluşturma ve çözme | |
14 | Yeni zeka soruları oluşturma ve çözme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Souviney, R.J. (1994) Learning to Teach Mathematics, Maxwell Macmillan Int. New York, USA. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zeka ve zeka alanlarını ifade eder. | |||||||||||||||
2 | Problem çözme stratejilerini tanımlar ve uygular. | |||||||||||||||
3 | Zeka sorularını çözmek için genel bir plan tasarlar. | |||||||||||||||
4 | Yeni zeka soruları tasarlar. | |||||||||||||||
5 | Çoklu Zeka Yöntemine uygun ders planı tasarlar. | |||||||||||||||
6 | Zeka sorularını matematik öğretiminde uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |