Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seç. II: Mat. Eğitiminde Uluslararası Yakl. IME 414 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Büşra Çaylan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarının geniş bir çerçevede incelenmesi ve karşılaştırılması yardımı ile Türkiyenin uluslararası matematik eğitimindeki yerini belirlemek.

Dersin İçeriği

Türk Milli Eğitiminin Amaçları, matematik eğitiminin amaçları ve ilkeleri, matematik öğretimi ve öğrenme, elde edilmesi hedeflenen beceriler, Amerikadaki matematik eğitimi, İngilteredeki matematik eğitimi, Almanyadaki matematik eğitimi, Hollandadaki matematik eğitimi, Fransadaki matematik eğitimi, Çindeki matematik eğitimi, Türkiyenin Uluslararası matematik eğitimindeki yeri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Milli Eğitiminin amaçlarını ifade eder. Anlatım,
2 Matematik eğitiminin amaçları ve ilkelerini ifade eder. Anlatım,
3 Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını açıklar. Anlatım,
4 Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Türkiye'nin uluslararası matematik eğitimindeki yerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Dünyada matematik öğretiminin amaç ve hedeflerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Milli Eğitiminin amaçları
2 Matematik eğitiminin amaçları ve ilkeleri
3 Matematik öğretimi ve öğrenme
4 Matematik öğretimi ve öğrenme
5 Elde edilmesi hedeflenen beceriler
6 Amerikadaki matematik eğitimi
7 İngilteredeki matematik eğitimi
8 Almanyadaki matematik eğitimi
9 Arasınav
10 Hollandadaki matematik eğitimi
11 Fransadaki matematik eğitimi
12 Çindeki matematik eğitimi
13 Türkiyenin Uluslararası matematik eğitimindeki yeri
14 Türkiyenin Uluslararası matematik eğitimindeki yeri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Akarsu, F., (2005)Karşılaştırma Yazıları: Ülkeler ve Eğitim Sistemleri, Nobel Yayınları
Balcı, A., (2007)Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem Yayıncılık, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. X
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. X
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. X
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Türk Milli Eğitiminin amaçlarını ifade eder.
2 Matematik eğitiminin amaçları ve ilkelerini ifade eder.
3 Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını açıklar.
4 Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını karşılaştırır.
5 Türkiye'nin uluslararası matematik eğitimindeki yerini açıklar.
6 Dünyada matematik öğretiminin amaç ve hedeflerini açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5