Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seç. II: Mat. Eğitiminde Uluslararası Yakl. | IME 414 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra Çaylan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarının geniş bir çerçevede incelenmesi ve karşılaştırılması yardımı ile Türkiyenin uluslararası matematik eğitimindeki yerini belirlemek. |
Dersin İçeriği | Türk Milli Eğitiminin Amaçları, matematik eğitiminin amaçları ve ilkeleri, matematik öğretimi ve öğrenme, elde edilmesi hedeflenen beceriler, Amerikadaki matematik eğitimi, İngilteredeki matematik eğitimi, Almanyadaki matematik eğitimi, Hollandadaki matematik eğitimi, Fransadaki matematik eğitimi, Çindeki matematik eğitimi, Türkiyenin Uluslararası matematik eğitimindeki yeri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Milli Eğitiminin amaçlarını ifade eder. | Anlatım, | |
2 | Matematik eğitiminin amaçları ve ilkelerini ifade eder. | Anlatım, | |
3 | Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını açıklar. | Anlatım, | |
4 | Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Türkiye'nin uluslararası matematik eğitimindeki yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Dünyada matematik öğretiminin amaç ve hedeflerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Milli Eğitiminin amaçları | |
2 | Matematik eğitiminin amaçları ve ilkeleri | |
3 | Matematik öğretimi ve öğrenme | |
4 | Matematik öğretimi ve öğrenme | |
5 | Elde edilmesi hedeflenen beceriler | |
6 | Amerikadaki matematik eğitimi | |
7 | İngilteredeki matematik eğitimi | |
8 | Almanyadaki matematik eğitimi | |
9 | Arasınav | |
10 | Hollandadaki matematik eğitimi | |
11 | Fransadaki matematik eğitimi | |
12 | Çindeki matematik eğitimi | |
13 | Türkiyenin Uluslararası matematik eğitimindeki yeri | |
14 | Türkiyenin Uluslararası matematik eğitimindeki yeri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Akarsu, F., (2005)Karşılaştırma Yazıları: Ülkeler ve Eğitim Sistemleri, Nobel Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Milli Eğitiminin amaçlarını ifade eder. | |||||||||||||||
2 | Matematik eğitiminin amaçları ve ilkelerini ifade eder. | |||||||||||||||
3 | Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını açıklar. | |||||||||||||||
4 | Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını karşılaştırır. | |||||||||||||||
5 | Türkiye'nin uluslararası matematik eğitimindeki yerini açıklar. | |||||||||||||||
6 | Dünyada matematik öğretiminin amaç ve hedeflerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |