Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri I | IME 307 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Emine Nur BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortaokul matematiğinin temel kavramlarının ve öğretim yöntemlerinin öğrencilere kazandırılması |
Dersin İçeriği | Ortaokul matematiğinin temel kavramları ve bu kavramların matematik öğretimiyle ilişkisi, matematik öğretiminin temel prensipleri ve Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, matematik öğretiminin genel amaçları, matematik öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğretim yöntemlerini konu alanı ile ilişkilendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
2 | Matematik dersi programının kapsamı, amacı ve temel özelliklerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
3 | Matematik öğretiminin temel kavramlarını bilir | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
4 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde tasarlar | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
5 | Matematik öğretiminde olası kavram yanılgılarını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Matematik öğretiminde tasarlanabilecek problem çeşitlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematiğin doğası, matematik öğretiminin önemi. | |
2 | Uluslararası alanda matematik performans göstergeleri | |
3 | MEB Matematik Dersi Öğretim Programının genel yapısıı, temel beceriler | |
4 | Matematik Uygulamaları programı etkinliklerinin incelenmesi | |
5 | Açık uçlu problemler/Matematiksel modelleme | |
6 | Problem çözme süreci | |
7 | Rutin olan ve Rutin olmayan problemler | |
8 | Matematik öğretiminde kavram yanılgıları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Matematik öğretiminde temel öğrenme yaklaşımları | |
11 | Matematik öğretiminde temel öğrenme yaklaşımları | |
12 | Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı | |
13 | Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı | |
14 | Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Altun, M. (2012). İlköğretim 2. kademe (6, 7, 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel yayınları. Baki, A. (2007). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Derya yayınları. MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (1.-8. sınıflar) . Ankara: MEB. Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematik öğretim yöntemlerini konu alanı ile ilişkilendirir | |||||||||||||||
2 | Matematik dersi programının kapsamı, amacı ve temel özelliklerini açıklar | |||||||||||||||
3 | Matematik öğretiminin temel kavramlarını bilir | |||||||||||||||
4 | Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde tasarlar | |||||||||||||||
5 | Matematik öğretiminde olası kavram yanılgılarını inceler. | |||||||||||||||
6 | Matematik öğretiminde tasarlanabilecek problem çeşitlerini inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |