Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri I IME 307 5 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Emine Nur BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 Ortaokul matematiğinin temel kavramlarının ve öğretim yöntemlerinin öğrencilere kazandırılması

Dersin İçeriği

Ortaokul matematiğinin temel kavramları ve bu kavramların matematik öğretimiyle ilişkisi, matematik öğretiminin temel prensipleri ve Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, matematik öğretiminin genel amaçları, matematik öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik öğretim yöntemlerini konu alanı ile ilişkilendirir Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
2 Matematik dersi programının kapsamı, amacı ve temel özelliklerini açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
3 Matematik öğretiminin temel kavramlarını bilir Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
4 Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde tasarlar Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
5 Matematik öğretiminde olası kavram yanılgılarını inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Matematik öğretiminde tasarlanabilecek problem çeşitlerini inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematiğin doğası, matematik öğretiminin önemi.
2 Uluslararası alanda matematik performans göstergeleri
3 MEB Matematik Dersi Öğretim Programının genel yapısıı, temel beceriler
4 Matematik Uygulamaları programı etkinliklerinin incelenmesi
5 Açık uçlu problemler/Matematiksel modelleme
6 Problem çözme süreci
7 Rutin olan ve Rutin olmayan problemler
8 Matematik öğretiminde kavram yanılgıları
9 ARASINAV
10 Matematik öğretiminde temel öğrenme yaklaşımları
11 Matematik öğretiminde temel öğrenme yaklaşımları
12 Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı
13 Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı
14 Matematik öğretiminde etkinlik tasarımı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Altun, M. (2012). İlköğretim 2. kademe (6, 7, 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Aktüel yayınları.

Baki, A. (2007). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Derya yayınları.

MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (1.-8. sınıflar) . Ankara: MEB.

Van de Walle, J., Karp, K. S. & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği. Gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Matematik öğretim yöntemlerini konu alanı ile ilişkilendirir
2 Matematik dersi programının kapsamı, amacı ve temel özelliklerini açıklar
3 Matematik öğretiminin temel kavramlarını bilir
4 Matematik öğretiminde öğretme-öğrenme sürecini etkili bir biçimde tasarlar
5 Matematik öğretiminde olası kavram yanılgılarını inceler.
6 Matematik öğretiminde tasarlanabilecek problem çeşitlerini inceler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 5 5
Final 1 25 25
Kısa Sınav 3 5 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6