Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk. Seç.I: Matematik ve Yaşam | IME 232 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra ÇAYLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere matematiğin gündelik yaşam içine sinmiş sıradan ama renkli ve eğlenceli, bir başka deyişle pek tanınmayan yüzünü göstererek matematiği daha zevkli kılmak |
Dersin İçeriği | Üçgenlerin gizli dünyası, sayılar ve modeller, bir bilim olarak matematik, matematik oyunları, sezgi ve hayal gücü, benzerlik ve analoji, kesinlik, kanıt ve aydınlatma, bilimde matematik: Gerçeğin aranması, matematikten zevk almak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üçgenler ve özellikleri yorumlar ve günlük yaşamda uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Sayılar ve modelleri ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sezgi ve hayal gücü gerektiren farklı matematik oyun ve problemlerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Asal sayılar, modüler aritmetik, altın oran gibi konuları günlük hayatta uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | dolu tanesi,dört renk,Fermatın son teoremi,kareyi kareleme gibi yakın zamana kadar ya da hala cevaplanamamış popüler matematik problemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Matematikte çok teorik gibi görünen bazı konuların diğer alanlarda nasıl uygulama alanı bulduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üçgenlerin gizli Dünyası | |
2 | Sayılar ve modeller | |
3 | Bir bilim olarak matematik | |
4 | Matematik oyunları | |
5 | Yeni matematik oyunları yaratmak | |
6 | Sezgi ve hayal gücü | |
7 | Benzerlik ve analoji | |
8 | Kesinlik, kanıt ve aydınlatma | |
9 | ARASINAV | |
10 | Bilimde matematik: Gerçeğin aranması, yaklaşık modeller | |
11 | Matematikten zevk almak | |
12 | Matematikten zevk almak | |
13 | Minyatür bir dünya ve uzun bir yolculuk | |
14 | Bir matematik serüveni |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Wells, David (1997). Matematiğin Gizli Dünyası, İstanbul: Sarmal Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üçgenler ve özellikleri yorumlar ve günlük yaşamda uygular. | |||||||||||||||
2 | Sayılar ve modelleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
3 | Sezgi ve hayal gücü gerektiren farklı matematik oyun ve problemlerini ifade eder. | |||||||||||||||
4 | Asal sayılar, modüler aritmetik, altın oran gibi konuları günlük hayatta uygular. | |||||||||||||||
5 | dolu tanesi,dört renk,Fermatın son teoremi,kareyi kareleme gibi yakın zamana kadar ya da hala cevaplanamamış popüler matematik problemlerini açıklar. | |||||||||||||||
6 | Matematikte çok teorik gibi görünen bazı konuların diğer alanlarda nasıl uygulama alanı bulduğunu açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |