Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı II (Artistik Seramik Tasarımı II) | SRM 304 | 6 | 3 + 2 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yüzeysel Seramik Tasarım Dekor Teknikleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | Prof. BUKET ACARTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Artistik seramik tasarımı alanında teorik bilgi ve uygulamaya yönelik eğitimin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Tasarım öğe ve ilkeleri doğrultusunda soyut bir kavram ile ilgili yazılı ve görsel araştırmalar yapılır ve proje konusuna dönüştürülür. Seramik malzemenin üretim sürecinde, alternatif üretim olanakları türetilir. Üretim sürecinin sonunda tasarım üç boyutlu bir forma dönüştürülerek, sonucu görsel ve yazılı biçimlerde sunulur. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yaptığı araştırmayı dosyalar ve verileri sınıflandırır. | Anlatım, Gözlem, | |
3 | Projeyi destekleyen araştırmaların sonuçlarını kullanarak, seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar ve çizimlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Onaylanan tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu forma dönüştürür. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Seramik formu şekillendirme aşamalarının tümünü kavrar ve tasarıma uygun olan yöntemi uygular. | Gözlem, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Seramik malzemenin üretim sürecinde, alternatif üretim olanakları türetir. | Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Üretim sürecinin sonunda tasarımı üç boyutlu bir forma dönüştürerek, sonucu görsel ve yazılı bir sunuma dönüştürür. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Artistik seramik proje konuları ile ilgili bilgilendirme yapılması. ilk proje konusu Mitolojik bir öykü. | |
2 | Artistik kesimli duvar panosu eskizlerinin değerlendirilmesi ,çamur açmak ve uygulamaya geçilmesi. | |
3 | Artistik kesimli pano çalışmasına devam. Rötuşlamaya devam ve bisküi fırını yerleştirilmesi ve pişirimi. | |
4 | Bisküi pişirimi yapılmış panoların sırlama uygulamasının yapılması. Sırlama fırınının yerleştirilmesi ve pişirimi. | |
5 | İkinci proje konusu soyut bir kavramın üç boyutlu tasarıma uyarlanması. | |
6 | Konu ile ilgili tasarım çizimlerinin değerlendirilmesi. | |
7 | Tasarımların renklendirilip, ölçülendirilerek paftalanması ve tamamlanması | |
8 | Seramik şekillendirme sürecinin başlaması. Seramik çamur ile uygulamaya geçirilmesi. | |
9 | Şekillendirme işleminin devam etmesi | |
10 | Kuruyan seramik ürünlerin rötuşlarının yapılması ve pişiriminin gerçekleştirilmesi. | |
11 | Pişirimi gerçekleşmiş ürünlere uygun sırların hazırlanması. | |
12 | Sırlama işlemine başlanması. | |
13 | Sır pişiriminin gerçekleşmesi | |
14 | Üretimi tamamlanan seramiklerin sunuma ve sergilemeye hazır hale getirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson, Çev: Sevim Çizer |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje olarak verilen konu ile ilgili yazılı ve görsel araştırma yapar. | ||||||||||
2 | Yaptığı araştırmayı dosyalar ve verileri sınıflandırır. | ||||||||||
3 | Projeyi destekleyen araştırmaların sonuçlarını kullanarak, seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlar ve çizimlerini yapar. | ||||||||||
4 | Onaylanan tasarımı seramik malzeme başta olmak üzere diğer materyalleri de kullanarak üç boyutlu forma dönüştürür. | ||||||||||
5 | Seramik formu şekillendirme aşamalarının tümünü kavrar ve tasarıma uygun olan yöntemi uygular. | ||||||||||
6 | Seramik malzemenin üretim sürecinde, alternatif üretim olanakları türetir. | ||||||||||
7 | Üretim sürecinin sonunda tasarımı üç boyutlu bir forma dönüştürerek, sonucu görsel ve yazılı bir sunuma dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 35 | 35 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 35 | 35 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 9 | 72 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 25 | 25 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 10 | 50 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 452 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 18,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |