Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güncel Sanat | SRM 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Güncel sanatı tanımak |
Dersin İçeriği | Güncel Sanat, Politik Sanat: Ai Weiwei, Banksy, Alfredo Jaar, İlişkisel Estetik: Nicolas Bourriaud, Bellek ve Sanat: Christian Boltanski, Amar Kanwar, Atlas Group, Ekoloji ve Sanat: "Yedinci Kıta" İstanbul Bienali, Agnes Denes, Katie Paterson; Latin Amerika Kavramsal Sanatı: Eduaordo Costa, Cildo Mereiles, Louis Camnitzer, Helio Oiticica, Lygia Clarck, Oscar Bony, Türkiye Güncel Sanatı: Hüseyin Bahri Alptekin, Gülsüm Karamustafa, Halil Altındere, Hale Tenger, Altan Gürman, Sarkis, Cengiz Çekil, Füsun Onur; Sanat ve Ekonomi: Tine sehgal, Goldin & Senneby, Santiago Sierra, Video ve Yeni Medya Sanatı: Hito Steyerl, Harun Farocki, Forensic Architecture, Yeni Materyalizm ve Sanat: Pierre Huyghe |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1950 sonrası sanat hakkında bilgilenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 1950 sonrası sanat üzerine teorik bilgiler edinir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Avrupa ve Kuzey Amerika dışı belli başlı sanat akımlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Konvansiyonel sanat formları dışındaki formlar ile toplumsal sorunları ilişkilendirir. | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, | |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Tartışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güncel Sanat Giriş | |
2 | Latin Amerika Kavramsal Sanatı | |
3 | Latin Amerika Kavramsal Sanatı | |
4 | Türkiye Çağdaş Sanatı | |
5 | Türkiye Çağdaş Sanatı | |
6 | Politik Sanat | |
7 | İlişkisel Estetik: Nicolas Bourriaud | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bellek ve Sanat | |
10 | Ekoloji ve Sanat | |
11 | Sanat ve Ekonomi | |
12 | Video ve Yeni Medya Sanatı | |
13 | Yeni Materyalizm ve Sanat | |
14 | Ders Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Cengiz Çekil: 21.08.1945-10.11.2015", Erden Kosova, Salt, 2020, "USERS MANUAL 2.0: CONTEMPORARY ART IN TURKEY 1975-2015" Edit.: Halil Altındere & Süreyyya Evren, Revolver Publishing, 2015; "Ben Bir Stüdyo Sanatçısı Değilim: Hüseyin Bahri Alptekin", Hüseyin Bahri Alptekin, Duygu Demir, Michel Foucault, Sabine Vogel, Tirdad Zolghadr, Salt, 2011; "Conceptualism in Latin American Art", Luis Camnitzer, University of Texas Press, 2007, "İlişkisel Estetik", Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1950 sonrası sanat hakkında bilgilenir. | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 0 |
2 | 1950 sonrası sanat üzerine teorik bilgiler edinir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 0 |
3 | Avrupa ve Kuzey Amerika dışı belli başlı sanat akımlarını tanır. | 5 | 3 | 5 | 0 | 4 | 2 | 0 | 4 | 5 | 0 |
4 | Konvansiyonel sanat formları dışındaki formlar ile toplumsal sorunları ilişkilendirir. | 5 | 3 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |