Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güncel Sanat | SRM 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Güncel sanatı tanımak |
Dersin İçeriği | Güncel Sanat, Politik Sanat: Ai Weiwei, Banksy, Alfredo Jaar, İlişkisel Estetik: Nicolas Bourriaud, Bellek ve Sanat: Christian Boltanski, Amar Kanwar, Atlas Group, Ekoloji ve Sanat: "Yedinci Kıta" İstanbul Bienali, Agnes Denes, Katie Paterson; Latin Amerika Kavramsal Sanatı: Eduaordo Costa, Cildo Mereiles, Louis Camnitzer, Helio Oiticica, Lygia Clarck, Oscar Bony, Türkiye Güncel Sanatı: Hüseyin Bahri Alptekin, Gülsüm Karamustafa, Halil Altındere, Hale Tenger, Altan Gürman, Sarkis, Cengiz Çekil, Füsun Onur; Sanat ve Ekonomi: Tine sehgal, Goldin & Senneby, Santiago Sierra, Video ve Yeni Medya Sanatı: Hito Steyerl, Harun Farocki, Forensic Architecture, Yeni Materyalizm ve Sanat: Pierre Huyghe |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1950 sonrası sanat hakkında bilgilenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | 1950 sonrası sanat üzerine teorik bilgiler edinir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Avrupa ve Kuzey Amerika dışı belli başlı sanat akımlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Konvansiyonel sanat formları dışındaki formlar ile toplumsal sorunları ilişkilendirir. | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, | |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Tartışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güncel Sanat Giriş | |
2 | Latin Amerika Kavramsal Sanatı | |
3 | Latin Amerika Kavramsal Sanatı | |
4 | Türkiye Çağdaş Sanatı | |
5 | Türkiye Çağdaş Sanatı | |
6 | Politik Sanat | |
7 | İlişkisel Estetik: Nicolas Bourriaud | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bellek ve Sanat | |
10 | Ekoloji ve Sanat | |
11 | Sanat ve Ekonomi | |
12 | Video ve Yeni Medya Sanatı | |
13 | Yeni Materyalizm ve Sanat | |
14 | Ders Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Cengiz Çekil: 21.08.1945-10.11.2015", Erden Kosova, Salt, 2020, "USERS MANUAL 2.0: CONTEMPORARY ART IN TURKEY 1975-2015" Edit.: Halil Altındere & Süreyyya Evren, Revolver Publishing, 2015; "Ben Bir Stüdyo Sanatçısı Değilim: Hüseyin Bahri Alptekin", Hüseyin Bahri Alptekin, Duygu Demir, Michel Foucault, Sabine Vogel, Tirdad Zolghadr, Salt, 2011; "Conceptualism in Latin American Art", Luis Camnitzer, University of Texas Press, 2007, "İlişkisel Estetik", Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1950 sonrası sanat hakkında bilgilenir. | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 0 | |
2 | 1950 sonrası sanat üzerine teorik bilgiler edinir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 0 | |
3 | Avrupa ve Kuzey Amerika dışı belli başlı sanat akımlarını tanır. | 5 | 3 | 5 | 0 | 4 | 2 | 0 | 4 | 5 | 0 | |
4 | Konvansiyonel sanat formları dışındaki formlar ile toplumsal sorunları ilişkilendirir. | 5 | 3 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | |
5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |