Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II (Artistik Seramik) | SRM 422 | 8 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Öğrencinin seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneleri özgün olarak tasarlayaıp, üretebilme bilgi ve becerisine sahip olması amaçlanır. Tasarım ve şekillendirme evrelerinde ortaya çıkması olası sorunları analiz edebilme, çözebilme ve yorumlayabilme yetisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Proje konusu saptanıp gerekli araştırmaları yaptıktan sonra seramik malzeme ile özgün proje tasarımı yapmak.Tasarımları yapabilmek için uygun araştırma yöntemlerini kullanabilmek. Seramik malzeme ile artistik, mimari ya da fonksiyonel nesneler tasarlayıp, üretebimek.Tasarımdan sunuma kadar tüm aşamalarda karşılaşma ihtimali olan tüm sorunları saptayıp çözebilme bilgi ve deneyimine sahip olmak. Bu araştırmaları tasarımı destekleyen sunumları ile birlikte gerçekleştirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki ustalığını geliştirmek. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Soru-Cevap, | |
2 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, | |
4 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | Soru-Cevap, Anlatım, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. | Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konuları açıklanır.Öğrencilerden,önceki yıllarda yapmış oldukları uygulamalar konusunda bilgi alınır.Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir. | |
2 | Öğrencilerin yapmış oldukları eskizler üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Konu seçiminde karşılaşacakları teknik zorluklar irdelenir. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında bilgilendirilirler. | |
3 | Yapılan eskizler ve kroki çizimleri üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Eskiz ve kroki çizimlerinde ölçülendirme teknikleri gösterilir.Seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırma yöntemleri irdelenir. | |
4 | Yapılan teknik çizimler üzerinde, projenin gelişme süreci, teknik ve estetik açıdan değerlendirilmesi yapılır. | |
5 | Öğrenciler bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarını , teknik çizimlerini , tasarımlarının temasını açıklayan teorik sunumu ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunarlar. | |
6 | Öğrencilerin dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tartışılır. ( Birinci ara değerlendirme “quiz”). Bu sonuçlara göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebilecekleri anlatılır. | |
7 | Seramik şekillendirme süreci başlar. | |
8 | Şekillendirme süreci devam eder. | |
9 | Şekillendirme süreci devam eder. | |
10 | Çalışmalar kurutma evresine bırakılır. Kullanılan malzemeye göre kurutma aşamaları ve yöntemleri açıklanır. | |
11 | Yapılan tasarımlara göre sırlama ,oksitleme yada dekorlama teknikleri gibi yüzey çalışmaları yapılır. Kullanılan malzemeye uygun olarak, hazırlanan deneme plakaları üzerinde orjinal sır araştırmaları ve teknikleri denenir. | |
12 | Yapılan sır, oksit denemeleri fırınlanır. Bu güne kadar yapılan tüm maket çalışmaları ve sır, oksit ve reklendirme yöntemleri çalışmaları fotoğraflanır. “Diploma Projesi Raporu” dosyasına eklenir. | |
13 | Üretim süreçleri tamamlanan seramik ürünlerin fırınlama işlemleri bitirilir. | |
14 | Görsel ve sözlü olarak yapılan proje sergisi tasarımları artistik, teknik ve özgünlük kriterlerine göre değerlendirilir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dictionary of Ceramic Science and Engineering” Loran S, O’Bannon Plenum Pres, NewYork and London, 1984 ISBN: 0-306-41324-8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesleki ustalığını geliştirmek. | ||||||||||
2 | Tasarım aşamasından sunuma profesyonel olarak çalışmalarını üstlenebilmek. | ||||||||||
3 | Konusu ile ilgili problematikleri çözebilmek. | ||||||||||
4 | Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. | ||||||||||
5 | Konusu ile ilgili terminolojiyi doğru kullanabilmek. | ||||||||||
6 | Çalışmalarını toplum içersinde savunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 6 | 30 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 241 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |