Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II (Disiplinlerarası Artistik Seramik) | SRM 432 | 8 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seramik ve farklı malzemeleri kullanarak disiplinlerarası bir yöntemle sanatsal araştırma projeleri geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Mesleki yeteneklerini geliştirmek. Sanatı farklı disiplinlerle ilişki içinde düşünmek. Sunumda farklı malzeme ve yöntemleri birlikte kullanabilmek. Konusu ile ilgili araştırma yapabilmek. Farklı sanatsal yöntemler ile çalışabilmek. Çalışmalarını toplum içersinde açıklayabilmek ve savunabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | Anlatım, | |
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | Beyin Fırtınası, | |
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | Gözlem, | |
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | Tartışma, | |
5 | Sanatsal alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | Rol Oynama, | |
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | Gözlem, | |
7 | Farklı disiplin ve malzemeleri tanır. Meselesini farklı açılardan değerlendirme ve ifade etme becerisini geliştirir. | Gezi / Gözlem, | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konuları açıklanır.Öğrencilerden,önceki yıllarda yapmış oldukları uygulamalar konusunda bilgi alınır.Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir. | |
2 | Öğrencilerin yapmış oldukları eskizler üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Konu seçiminde karşılaşacakları teknik zorluklar irdelenir. Malzeme seçiminde dikkat edecekleri temel unsurlar hakkında bilgilendirilirler. | |
3 | Yapılan eskizler ve çizimler üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik araştırma yöntemleri irdelenir. Öğrencilerden bir "zihin haritası" istenir. | |
4 | "Zihin haritaları" değerlendirilir. Öğrenciler uygun kaynaklara yönlendirilir. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek “isimlendirme ” konusu işlenir. | |
5 | Öğrenciler bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarını , tasarımlarının temasını açıklayan teorik sunumu ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunarlar. | |
6 | Öğrencilerin dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tartışılır. (Birinci ara değerlendirme “quiz”). Bu sonuçlara göre öğrencilere, tasarımlarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebilecekleri anlatılır. | |
7 | Maket çalışmalarına başlanır. Maket çalışmalarının çizimlerle paralel gidip gitmediği kontrol edilir.Gerektiğinde çizimler maketlere göre düzenlenir. | |
8 | Maket çalışmaları üzerinde ana tasarımda karşılaşılacak teknik problemler irdelenir. Proje tasarımının enstelasyon çizimleri yapılır.Bilgisayar programları yardımı ile mekan içinde tasarımın uygulama alanları tespit edilir. | |
9 | Öğrenciler bu hafta içinde, projelerinde kullanacakları yöntemleri, malzemeleri belirlemek zorundadırlar. Çizimler, maket ve sunum simülasyonu teslim edilir. Kullanılan malzemeye göre teknik yöntemler açıklanır. | |
10 | Bu hafta maketler ve dosya çalışmalarından vize değerlendirmesi yapılır.(Vize değerlendirmesi ).Danışman gerek duyarsa dört saatlik uygulamalı bir vize çalışması isteyebilir. | |
11 | Yapılan tasarımlara göre eksikler tespit edilir. Yöntem ve malzemeler kesinleştirilir. Son uygulama yapılır. | |
12 | Uygulama fotoğraf ya da video ile belgelenir ve “Diploma Projesi Raporu” dosyasına eklenir. | |
13 | Proje dosyaları toplanarak ödev notu değerlendirilmesi yapılır. Bu değerlendirme aynı zamanda “Bitirme Projesi Raporu” Dersinin de ödev notu olarak değerlendirilecektir. | |
14 | Uygulamalar toplanır. Çalışmalar teknik ve estetik açıdan, yapılan çalışmalara göre değişik kriterlerde değerlendirilir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Estelle Barrett (Editor), Barbara Bolt (Editor), Carnal Knowledge: Towards a 'New Materialism' through the Arts, I.B.Tauris, 2013 |
Ders Kaynakları | Arthur Danto, Sanatın Sonundan Sonra, çev.: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, 2010 Henk Slager, The Pleasur of Research, Hatje Cantz, 2015 Jacques Ranciére, Cahil Hoca, çev.: Savaş Kılıç, Metis Yayınları 2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||||||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | ||||||||||
5 | Sanatsal alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | ||||||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||
7 | Farklı disiplin ve malzemeleri tanır. Meselesini farklı açılardan değerlendirme ve ifade etme becerisini geliştirir. | ||||||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 256 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |