Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Teknolojisi I | SRM 209 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kimya biliminin temel konuları aktarılarak, seramik malzemeyi tanımak, bilmek ve anlamaktır. Ayrıca bu konularda araştırma yapıp, sonuçları değerlendirebilmek için gerekli altyapıyı oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Genel Kimya’da temel kavramlar (Kimya, madde, kütle, element, bileşik vs.), atom ve yapısı, periyodik cetvel ve özellikleri, asit- baz ve tuzlar, kimyasal bağlar ve formül hesaplamaları ile Seramik ve cam malzemelerinin genel özellikleri, seramik ve cam hammaddeleri, seramiklerin sınıflandırılması ve pişirilmesi, kullanılan oksitler ve sır hataları ilgili genel bilgiler bu dersin içeriğidir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik sektöründe kullanılan makineleri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Seramik alanında yapılan testleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Seramik Teknolojisinde kullanılan kavramları açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Seramik malzeme üzerinde değerlendirme yapabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
5 | Seramik sektörlerinde ki üretim proseslerini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Seramik alanında uygulamalar yapar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Kimya’ya giriş, Kimya alanın temel kavramları teorik olarak anlatılır. (Madde, Kütle, Ağırlık, Bileşik, Karışım, Element, Maddenin halleri ) | |
2 | Temel kavramlar teorik olarak anlatılır. (Atom, Molekül, Allotropi, Mol kavramı, Avogadro hipotezi, Kimyasal denklem, Ölçü birimleri) | |
3 | Atom ve yapısı, Periyodik sistem, periyodik sistemdeki maddelerin özellikleri. | |
4 | Sıvıların özellikleri, viskozite, yoğunluk, Kimyasal reaksiyonları etkileyen faktörler. | |
5 | Mol hesaplamaları, formül ağırlığı hesaplamalarına giriş. Örnek problem çözümleri teorik olarak aktarılır. | |
6 | Asit ve bazlar, PH kavramı, maddelerin kimyasal yapıları. | |
7 | Seramik malzemenin tanımı ve seramiklerin sınıflandırılması. Seramik hammaddelerinin oluşumu ve özellikleri. | |
8 | Seramik hammadde çeşitleri, yapı ve özellikleri. Hammaddelerin formül ve formül ağırlıkları. | |
9 | Seramik hammadde çeşitleri, yapı ve özellikleri. Hammaddelerin formül ve formül ağırlıkları. | |
10 | Seramik çamurlarına uygulanan test ve deneyler. | |
11 | Seramik Endüstrisinde çamur hazırlama. | |
12 | Seramik çamurlarının şekillendirilmesi. | |
13 | Seramiğin kurutulması ve pişirilmesi. | |
14 | Endüstriyel ve Sanatsal seramik çamur çeşitleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Prof.Dr .AYDIN Ali Osaman , Prof. SEVİNÇ Vahdettin , Prof.Dr. ŞENGİL İ. Ayhan , Temel Kimya, Aşiyan Yayınları Celal TÜZÜN, Organik Kimya, Polat Kitapçılık Prof. Dr.ONARAN Kaşif, Malzeme Bilimi, Bilim Teknik Yayın Evi TOPLAN H. Özkan, Seramik Malzemeler Ders Notları-1, SAÜ. Mühendislik Fakültesi, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü, 2003 ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Yayını No: 457, G.S.F. Yayın No: 2, İstanbul, 1983 DOĞAN Şaduman, Açıklamalı Seramik Teknolojisi, Gama Reklam, 1. Baskı, İstanbul, 1985 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik sektöründe kullanılan makineleri tanır. | 3 | 4 | ||||||||
2 | Seramik alanında yapılan testleri bilir. | 3 | 4 | ||||||||
3 | Seramik Teknolojisinde kullanılan kavramları açıklar. | 5 | 3 | ||||||||
4 | Seramik malzeme üzerinde değerlendirme yapabilir. | 4 | 4 | ||||||||
5 | Seramik sektörlerinde ki üretim proseslerini bilir. | 3 | 3 | ||||||||
6 | Seramik alanında uygulamalar yapar. | 4 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |