Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Restorasyonu | SRM 322 | 6 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yapılan uygulama çalışmaları ile öğrencilerin, her türlü seramik formları, restorasyon kriterleri içinde onarım yapabilmelerini sağlamaktır. Özellikle, Arkeolojik kazı sonucu ortaya çıkan tarihi buluntuların gelecek nesillere doğru aktarılması için gereken aşamalar, uygulamalı çalışmalar ile öğrencilere aktarılmaktadır.
|
Dersin İçeriği | Restorasyonun tanımı ve ilkeleri dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Toprak ve sualtı tarihi buluntuların tahribatını en aza indirgeyerek onarılması, korunması ve gelecek nesillere aktarılması için izlenen yöntemler araştırılmaktadır. Aynı zamanda öğrencilere sırlı ve sırsız seramik parçalar üzerinde uygulamlar yaptırılmaktadır.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin restorasyon konusunda bilgilendirmek. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Seçilen eserlerin ön incelemesini yapmak. | Anlatım, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Toprak altından çıkartılacak eserlere tümleme yaparak eseri örneklemek. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, | |
4 | Çıkartılan eserleri gruplandırılarak sınıflandırma. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Envanter hazırlanmasını öğreterek yetkinlik kazandırılması. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Restorasyonun genel ilkeleri ve tanımı. | |
2 | Toprak ve su altından çıkarılan seramik eserlerde koservasyon ve restorasyon çalışmaları. | |
3 | Seramik restorasyonun da dikkat edilmesi gereken noktalar. | |
4 | Seramik restorasyon aşamaları. | |
5 | Seramik restorasyon raporunda yer alması gereken bilgiler. | |
6 | Venedik restorasyon tüzüğü. | |
7 | Sırlı herhangi bir seramik formun belirlenmesi. Seramik yüzey temizleme işlemleri. Sırlı formun restorasyonu için, formun kırılarak bazı parçaların eksiltilmesi. | |
8 | Formun kırılan parçalardan geriye kalanların restorasyonu için birbirleri ile yapıştırılması. | |
9 | Form yüzeyinde boş kalan bölümlerin alçı ile onarılıp bütün hale getirilmesi. | |
10 | Çalışma ile ilgili dosya hazırlama aşamaları. | |
11 | Sırsız kırmızı çamurdan herhangi bir formun belirlenmesi. Sırsız formun restorasyonu için formun kırılarak bazı parçaların eksiltilmesi. | |
12 | Kırmızı çamur ile şekillendirilmiş formlardan geriye kalanların yapıştırılması. Form yüzeyinde boş kalan bölümlerin alçı ile onarılması. | |
13 | Yapılan çalışmalar ile ilgili hazırlanacak olan dosya aşamaları. | |
14 | Dosya teslimi ve yapılan çalışmalar ile ilgili öğrencilerle genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | ||||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | ||||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencinin restorasyon konusunda bilgilendirmek. | 3 | 3 | ||||||||
2 | Seçilen eserlerin ön incelemesini yapmak. | 3 | 3 | 4 | |||||||
3 | Toprak altından çıkartılacak eserlere tümleme yaparak eseri örneklemek. | 3 | 4 | 1 | |||||||
4 | Çıkartılan eserleri gruplandırılarak sınıflandırma. | 3 | 2 | 3 | |||||||
5 | Envanter hazırlanmasını öğreterek yetkinlik kazandırılması. | 3 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |