Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Teknolojik Araştırma) | SRM 408 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bitirme Projesi I (Teknolojik Araştırma) Uygulama Atolyesi I,II (Teknolojik Araştırma) |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans eğitimi sürecindeki öğrenilen tüm bilgileri kullanarak seramik teknolojisi alanında araştırma ve proje yaparak öğrencilerin uzmanlaşması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Seramik Teknolojisi alanında uygulanacak alan ile ilgili literatür taraması yapılması ve elde edilen veriler ışığında deney uygulamalarının değerlendirilmesi. Sonuca yönelik yapılacak uygulama çalışmalarının planını oluşturmak. Proje konusu için gerekli tüm araştırma ve bilgilerin dosya formatında tamamlanarak, uygulama aşmasına başlanması. Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. Proje konusunu destekleyen bir eser çalışması için eskizlerin yapılması. Eser çalışmasının uygulama aşaması bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Proje çalışma sürecini planlamak. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. | Gezi / Gözlem, | |
6 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. | Gözlem, | |
7 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. | Gözlem, | |
8 | Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje doyası ve deneysel uygulamaların değerlendirilmesi. | |
2 | Yapılmış olan çalışmalar üzerinde eksik noktaların tespit edilerek en kısa zamanda tamamlanması. | |
3 | Sonuca yönelik yapılacak uygulama çalışmalarının planını oluşturmak. | |
4 | Proje konusu için gerekli tüm araştırma ve bilgilerin dosya formatında tamamlanarak, uygulama aşmasına başlanması. | |
5 | Kısa sınav | |
6 | Uygulama aşaması. Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
7 | Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
8 | Sonuca yönelik uygulama çalışmaları. | |
9 | Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
10 | 2. Quiz (Yazılı) | |
11 | Proje konusunu destekleyen bir eser çalışması için eskizlerin yapılması. Eser çalışmasının uygulama aşaması. | |
12 | Eser çalışmasının uygulama aşaması. | |
13 | Eser çalışmasının uygulama aşaması. Eser çalışmasının pişirimi. | |
14 | Vize (Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. | X | |||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. | X | |||||
9 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. | X | |||||
10 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | ||||||||||
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. | ||||||||||
3 | Proje çalışma sürecini planlamak. | ||||||||||
4 | Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak. | ||||||||||
5 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. | ||||||||||
6 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. | ||||||||||
7 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. | ||||||||||
8 | Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |