Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Seramik Sağlık Gereçleri) SRM 410 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Türkiye’nin en büyük ihracat alanlarından biri olan Seramik sağlık gereçleri sektöründe ki tasarımcı ve ürün geliştirme uzmanı eksiğini kapatmak ve sektöre yeni açılımlar getirmek.
Dersin İçeriği Seramik sağlık gereçleri üretimindeki klozet veya pisuar tasarımları ve ürün geliştirme süreçlerini inceler ve uygular.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci seramik sağlık gereçleri üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Klozet modeli yapmayı öğrenir. Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım,
4 Klozet kalıbı yapmayı öğrenir. Gözlem, Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Klozet kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Kalıptan çıkmış olan yarı mamulü sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Seramik sağlık gereçleri ve standartlarına genel bakış, yapılacak olan seramik klozet veya pisuarın çıkış noktasının belirlenmesi.
2 Verilen konunun çalışma planının oluşturulması ve ön araştırmanın incelenmesi.
3 Yapılan araştırmanın incelenmesi ve yorumlanması.
4 Yapılan araştırmalar sonucunda oluşturulan eskizlerin incelenmesi.
5 Eskizlerin incelenmesi ve tasarımın onaylanması
6 Ara sınav, Teknik resimlerin hazırlanması ve incelenmesi.
7 Tasarlanmış ve teknik resmi çizilmiş olan lavabonun modelinin yapılması
8 Tasarlanmış ve teknik resmi çizilmiş olan klozet veya pisuarın modelinin yapılması ve deformasyonların yapılması.
9 Modelin kalıbının yapılması.
10 Modelin kalıbının yapılması ve yarı mamul kurutma ceketinin yapılması.
11 Kalıba döküm yapılması.
12 Kalıba döküm yapılması ve Yarı mamulün rötuşunun yapılması.
13 Sırlama ve pişirim.
14 Vize.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Türk standartlar enstitüsü ‘’seramik sağlık gereçleri standartları’’.
Eczacıbaşı vitra iş talimat raporları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. X
3 Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. X
4 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte , üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanır bu konudaki yenilikleri takip edebilme becerisi kazanır. X
5 Sanatsal ve endüstriyel alanda her türlü bilgiye ulaşır ve elde ettiği bilgileri yorumlar. X
6 Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmaları planlayıp yönetir, disiplinler arası gruplarla sorumluluk alarak takım çalışması ortaya koyup yürütür, yapılan tasarım ve eserleri toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
7 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurma becerisi kazanır, sorunlar ile ilgili çözümler önerir ve alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
8 Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek kendini sürekli yeniler. X
9 Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik sorumluluk bilinci elde eder. X
10 İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur; Sanat ve tasarım uygulamaların hukuksal sonuçları değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Öğrenci seramik sağlık gereçleri üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. 5 5 5 5 5
2 Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. 5 5 5 5 5
3 Klozet modeli yapmayı öğrenir.
4 Klozet kalıbı yapmayı öğrenir. 5 5 5 5
5 Klozet kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir 5 5 5 5 5
6 Kalıptan çıkmış olan yarı mamulü sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
1. Performans Görevi (Atölye) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Sözlü Sınav 15 3 45
Final 1 3 3
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5