Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplum ve Sanat | RSM 419 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplum ve sanat arasındaki karşılıklı etkileşimin, avcı-toplayıcı dönemden günümüze değin nasıl gerçekleştiğinin tarihsel temelleri ile açıklamak bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1-Avcı-toplayıcı dönem ve sanat 2-Yerleşik hayata geçiş ile ilk kent ve devletlerin ortaya çıkmasının insanlık tarihine ve bu durumun sanata olan etkisi. 3-Antik Mısır'ın toplumsal yapısı ve Antik Mısır sanatının sanat tarihine olan etkileri
4-Antik Yunan ve Roma'nın dunya tarihine; bilim, felsefe, hukuk, siyaset, mimari, muhendislik anlamında yaptığı katkılar ve bunun sanata olan yansımaları. 5-Hristiyanlık dininin ortaya çıkışı ve bunun Antik Roma toplumu ve sanata olan yansımaları. 6-Feodal dönem boyunca Avrupa'da sanat ve sanatçının konumu. 7-IX- XII. yüzyılları arasında İslam medeniyetinin bilim, felsefe alanında yükselişi ve bunun sanat kurumuna olan etkileri. 8-Ara sınav 9-Avrupa'da burjuva sınıfının ortaya çıkma nedenleri ve bunun sanat kurumu ve sanatçıya olan etkileri. 10- Rönesans döneminde yaşanan gelişmeler ve bu gelişneler sonucunda sanat ve sanatçının konumunda yaşanan değişiklikler. 11- Reform hareketlerinin sonucunda Protestanlık mezhebinin ortaya çıkışı, bunun toplum ve sanata olan yansımaları. 12-Coğrafi keşifler ve merkantilist üretim biçiminin, toplum ve sanat alanında ortaya çıkardığı değişiklikler. 13- Sanayi devrimi ve kentleşme ile bilim ve teknoloji alanında görülen değişikliklerin sanat kurumuna olan etkileri. 14-Final
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Makale: "Sanatçının Özerkleşmesinin, Sanatın Kurumsallaşmasının Kısa Tarihçesi." Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Şimşek |
Ders Kaynakları | Dellaloğlu, B. (2020). Poetik ve Politik Bir Kültürel Çalışmalar Ansiklopedisi.İstanbul. Timaş Yayınları. Doğan, S. (2003). Ortaçağ Manastır Sistemi: Doğu ve Batı Manastırları, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 20, Sayı:2, S:73-89. Elias, N. (2017). (Çev. Erol Özbek). Uygarlık Süreci 2. İstanbul. İletişim Yayınları. Facini, O. (2014). The Impact of the Protestant Reformation on Renaissance Art . S:1-12. http://reverendluther.org/pdfs2/Olivia-Reformation-Art.pdf. Fleming J, H. Honour. (2020). Dünya Sanat Tarihi, İstanbul:Alfa Yayınları. Gezgin, İ. (2016). Sanatın Mitolojisi. İstanbul. Sel Yayıncılık. Giddens, A. (2008). (Çev. Abdülkerim Sönmez). Sosyoloji, İstanbul: Kırmızı Yayınları. Gombrich, E. (2018). (Çev. Erol Erduran, Ömer Erduran). Sanatın Kısa Öyküsü. İstanbul. Remzi Kitabevi. Güler, H. (2018). Ortaçağ’da Kent Birimi Olarak Roma: Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Yapı,Akademik Bakış Dergisi: Sayı:66. S:12-23. Hauser, A. (2021). (Çev. Duygu Şahin).Sanatın Toplumsal Tarihi I:Tarih Öncesi Çağlardan Ortaçağ’a. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Hauser, A. (2006). (Çev.Yıldız Gölönü). Sanatın Toplumsal Tarihi II. Ankara: Deniz Kitabevi. Kramer. S.N. (2002). (Özcan Buze). Sümerler: Tarihleri, Kültürleri ve Karakterleri. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Kılıçbay, M.A. (2010). Feodalite ve Klasik Dönem Osmanlı Üretim Tarzı. Ankara: Efil Yayınevi Yayınları. Liebeschuetz, W. (1999). (Çev. Suna Güven). Geç Antik Çağda Kent: “Antik Çağda Kent”. İstanbul: Homer Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|