Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kağıt Uygulamaları II | RSM 424 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere kağıdın tarihini, çeşitlerini ve üretim tekniklerini öğretmek ve kağıt sanatlarının temel uygulamalarını kapsamlı bir şekilde sunmak yanında, çağdaş sanat pratiğinde kağıdın rolünü ve önemini vurgulamaktır. Kağıt, çağdaş sanat dünyasında sadece bir araç olmanın ötesinde, ifade biçimlerini dönüştüren bir medyum olarak kabul edilmektedir. Bu dersle, öğrenciler kağıdın sanatsal ifadedeki çeşitliliğini ve potansiyelini anlayacak, kağıt üzerine yapılan inovatif çalışmaları inceleme ve bu yöntemleri kendi sanatsal projelerinde uygulama fırsatı bulacaklardır. Ders, öğrencilere kağıdı bir sanat materyali olarak derinlemesine keşfetmeleri için teorik bilgiler sunarken, aynı zamanda bu bilgileri pratik uygulamalarla bütünleştirmeyi hedeflemektedir. Bu sayede öğrenciler, kağıdın çağdaş sanatsal ifadelerde nasıl kritik bir rol oynayabileceğini deneyimleyerek öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği | Uygulamada sanat tarihinden referanslarla ve kendi atölye çalışmalarına yönelik fikirlerle, kendi seçtiği kağıt/kağıtlar ve malzemelerle çalışmalar yapar. Dönem başında tanınan farklı kağıtlara dersler ilerledikçe malzemeler dahil olur. Bu ders kapsamında her öğrenci kendi atölye çalışmalarına, fikirlerine yönelik çalışırken hangi kağıdı hangi malzemelerle kullanacağını öğrenir. Dönem sonuna doğru kolaj, rölyef ve üç boyutlu çalışma yapar. Öğrenciye bağlı olarak kağıt stop motion animasyon, kağıt işin fotoğrafının üzerine dijital çalışma üretir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, | |
2 | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Portfolyo, | |
3 | Benzetişim, Proje, | Performans Değerlendirme, | |
4 | Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, | |
5 | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, | |
6 | Gözlem, Proje, | Performans Değerlendirme, | |
7 | Anlatım, Tartışma, | Öz Değerlendirme, | |
8 | Deney ve Laboratuvar, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Kağıt Kavramlarına / pratiklerine genel Bakış. Öğrencilerin kağıt sanatına dair beklentilerinin tartışılması. | Kağıdın icadı ve tarihsel gelişimi üzerine makaleler. |
2 | El yapımı kağıt ve endüstriyel kağıt üretim süreçleri. Stüdyoda el yapımı kağıt yapımı deneyimi. | |
3 | Farklı kağıt türleri ve kullanım alanları. Kağıt türlerini tanıma ve özelliklerini örnek sanat yapıtları üzerinden karşılaştırma. | |
4 | Kağıtta Doku ve Renk. Kağıt üzerinde doku oluşturma teknikleri. Kağıt boyama ve pigment kullanımı ve örnek sanat yapıtları üzerinden karşılaştırma. | |
5 | Kağıtta Doku ve Renk. Kağıt üzerinde doku oluşturma teknikleri. Kağıt boyama ve pigment kullanımı ve örnek sanat yapıtları üzerinden karşılaştırma. | |
6 | Kağıt Kesme ve Katlama Sanatı. Origami ve kirigami gibi kağıt katlama ve kesme sanatları. Öğrencilerin kendi kağıt katlama projelerini geliştirme. | |
7 | Kolaj ve Montaj. Kolaj teknikleri ve malzeme seçimi. Kağıt, karton kolaj - Dekolaj çalışması yapma. | |
8 | Öğrencilerin öğrendikleri teknikleri kullanarak kendi projelerini planlama. | |
9 | Kağıt ve Dijital Sanat. Kağıt eserlerin dijital ortama aktarılması ve işlenmesi. | |
10 | Kitap Sanatı ve Sanatçı Kitapları. Sanatçı tarafından yapılan kitaplar ve kitap sanatı. | |
11 | Büyük Ölçekli Kağıt Projeleri. Büyük ölçekli kağıt üzerine kolektif sanat projeleri. | |
12 | Çağdaş Sanatçılar ve Kağıt. Çağdaş sanatçılar ve onların kağıt işleri üzerine araştırma ve sunum. | |
13 | Proje Geliştirme ve Tamamlama. Dönem sonu projeleri üzerinde çalışma. | |
14 | Dönem sonu projelerinin sunumu. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kağıdın ve Matbaanın Kültürel Tarihi, Zeki Tez, Doruk Yayınları Kağıt Yolunda, Küreselleşme Üstüne Küçük El Kİtabı, Erik Orsenna, Metis Yayınları Beyaz Büyü Kağıdın Çağı, Lothar Müller, Yapı Kredi Yayınları Kağıda İşlenen Uygarlık, Kağıdın Tarihi ve İslam Dünyasına Etkisi, Jonathan M. Bloom, Kitap Yayınevi İbrahim Müteferrika Kağıt Müzesi Kağıdın Tarihi Katoloğu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 | ||||||
6 | ||||||
7 | ||||||
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 30 | 60 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |