Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Resim Atölyesi) RSM 408 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri RES 401 Atölye V
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. NESLİHAN ERDOĞDU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak
Dersin İçeriği Öğrencinin geliştirdiği proje kapsamında, düşünme, tasarlama, eskiz, malzeme araştırması ve proje oluşturmak.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir Tartışma, Gözlem,
3 Taslağa uygun malzemeyi belirler Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Tartışma,
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir Tartışma, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir
2 Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir
3 Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır
4 Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir.
5 Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır
6 Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır
7 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması
8 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması
9 Projeler için uygun olan malzemelrin araştırlması ve konuya uygun seçimi
10 Ara Sınav
11 Proje uygulaması
12 Proje uygulaması ve ortak eleştri
13 Proje uygulaması
14 Sunum ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Sanat kitapları, Çağdaş sergi broşür ve katalogları
Ders Kaynakları Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar 5 5 5 5 5
2 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir 5 5 5 5 5
3 Taslağa uygun malzemeyi belirler 5 4 4 4 3
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır 5 5 5 5 5
5 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir 5 5 5 5 5
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Kısa Sınav 1 4 4
Sözlü Sınav 2 4 8
Proje / Tasarım 2 2 4
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5