Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I (Multimedya) | RSM 407 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Atölye IV |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler. | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir | Kuramsal araştırma ve eskizler |
2 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir | Kuramsal araştırma ve eskizler |
3 | Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır | Yapılan eskizlerin, tema ile ilişkisi |
4 | Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir. | Yapılan eskizlerin, tema ile ilişkisi |
5 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | Seçilen konunun sanat tarihi ile ilişkisi |
6 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | Seçilen konunun sanat tarihi ile ilişkisi |
7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | Pojeye ilişkin eskizler ve teknik çözümleme önerileri |
8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | Pojeye ilişkin eskizler ve teknik çözümleme önerileri |
9 | Projeler için uygun olan malzemelrin araştırlması ve konuya uygun seçimi | Belirlenen konu için, medyum ve plastik dil tercihleri |
10 | Ara Sınav | Değerlendirme |
11 | Proje uygulaması | Tercih edilen medyumun uygulaması ve teknik bilgi |
12 | Proje uygulaması ve ortak eleştri | Seçilen medyum ve plastik dilin konu ile bağıntısı |
13 | Proje uygulaması | Uygulama aşamasında teknik beceri |
14 | Sunum ve değerlendirme | Farkındalık ve amaca yönelik teknik beceri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sanat kitapları, Çağdaş sergi broşür ve katalogları |
Ders Kaynakları | Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | |||||
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | |||||
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler. | |||||
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | |||||
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | |||||
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 14 | 224 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 22 | 22 |
Performans Görevi (Atölye) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 372 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |