Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gerçeklik ve Soyutlama I | RSM 331 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gerçeklik ve Soyutlama dersi sanat eğitiminin değerleri içinde öğrenci yaratıcılığını geliştirilmesi yöntemlerinin verildiği anlatım ve uygulama ağırlıklı bir derstir. Doğa ile insan arasındaki ilişkileri, yaklaşımları çizgi, renk ve imge yorumları ile kavramsallaştırarak somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına geçiş yöntemleri, biçimlendirme bilgisi verilir. |
Dersin İçeriği | Nesne tanımlaması. Nesnenin dış ve içyapısının etüt edilmesi Nesnelerin görüntüsünün deforme edilmesi Realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması. Sistematik deformasyon. Ölçülü soyutlama. Var olan ve doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşarak kavramsal sanat çalışmaları yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğayı gözlemleyerek organik ve inorganik objeleri çözümleyerek, gerçeğin kurgu düzenini öğrebilir | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Doğayla ilişkileri yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimseyerek uygulama çalışmaları yapabilir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır ve ifade edebilir | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir, yorumlayarak tasarlayabilir | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratarak yerini belirleyebilir | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsündeki derinliği, ışığı, gölgeye farklı biçimde yansıtabilir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompozisyon teknikleri | |
2 | Kâğıt üzerine desen çizimi | |
3 | Çizim tekniklerinin karşılaştırmasını yapmak | |
4 | Öğrenci resimleri üzerinde teknikleri göstermek | |
5 | Tuval üzerine yağlıboya resim | |
6 | Tuval üzerine yağlıboya resim | |
7 | Tuval üzerine yağlıboya resim | |
8 | Resim sanatında soyutlama gereksinimi | |
9 | Modern resim sanatıyla 17. 18. yy resim sanatını kıyaslama | |
10 | Doğu ve batı sanatı farklılıklarının anlatımı | |
11 | Soyutlama denemeler | |
12 | Çağdaş sanat ve yeni medyanın anlatımı | |
13 | Soyutlama denemeler | |
14 | Soyutlama denemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erinç, Sıtkı Resmin Eleştirisi Üzerine, Ütopya Yayınevi. İstanbul 2004; Worringer,Wilhelm Soyutlama ve Özdeşleyim.Remzi Kitabevi,İstanbul; Berger, John. Görme Biçimleri. Methis Yayınları, İstanbul 2004; Tanilli, Server. Uygarlık Tarihi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğayı gözlemleyerek organik ve inorganik objeleri çözümleyerek, gerçeğin kurgu düzenini öğrebilir | |||||
2 | Doğayla ilişkileri yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimseyerek uygulama çalışmaları yapabilir | |||||
3 | Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır ve ifade edebilir | |||||
4 | Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir, yorumlayarak tasarlayabilir | |||||
5 | Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratarak yerini belirleyebilir | |||||
6 | Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsündeki derinliği, ışığı, gölgeye farklı biçimde yansıtabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 4 | 3 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |