Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gravür Uygulamaları I | RSM 319 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | UĞUR ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatsal ifadelerinde seçenek olarak kullanabileceği olanağını sunmak; bu teknikle kendilerini sanatsal yaklaşımları içinde araştırmaya ve kişisel anlatım biçimlerini oluşturmaya yönelik deneysel çalışmalar yapmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Çağdaş sanatçılardan sunumlarla iyi çalışmaların ortak özelliklerinin görülmesi ve bunların ışığında proje geliştirmek. Bu projeler için uygulanmaların yapılması aşamasında çeşitli yönlendirmelerin yapılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle konsept oluşturur | Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Konsepte uygun taslak hazırlar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Ortaya çıkan taslağın uygun malzeme ve teknik çerçevesinde uygular | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Araştırma ve yaratma mantığını gravür baskı yöntemine uyarlar | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Çağdaş gelişim ve uygulamalar ışığında resim sanatının genişleyen ufuk ve boyutlarını gravür baskı yöntemleriyle geliştirir | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Gravür baskı tekniği becerisi gelişir | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gravürün tarihçesi, sanatçılar ve eserleri | |
2 | Gravür tekniği ve malzemeleri hakkında bilgilerin verilmesi | |
3 | Gravür için eskiz çizimi | |
4 | Eskiz çizimi | |
5 | Kalıp hazırlama | |
6 | Kalıp hazırlama | |
7 | Baskı alma | |
8 | Baskı alma | |
9 | Eskiz çizimi | |
10 | Aquatint tekniğiyle kalıp hazırlama | |
11 | Kalıp hazırlama | |
12 | Baskı alma | |
13 | Baskı alma | |
14 | Baskıların numaralandırılması, imzalanması ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ATAR, A., Cantürk, F., KINIKLI, O.; Sanat ve iş Teknolojisi, Esk. A.Ö.F. Yay., 1993; ASLIER, M., ETİ, E. ve IŞINGÖR, M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER, Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart, 1986. Kütüphane |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle konsept oluşturur | |||||
2 | Konsepte uygun taslak hazırlar | |||||
3 | Ortaya çıkan taslağın uygun malzeme ve teknik çerçevesinde uygular | |||||
4 | Araştırma ve yaratma mantığını gravür baskı yöntemine uyarlar | |||||
5 | Çağdaş gelişim ve uygulamalar ışığında resim sanatının genişleyen ufuk ve boyutlarını gravür baskı yöntemleriyle geliştirir | |||||
6 | Gravür baskı tekniği becerisi gelişir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 4 | 2 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |