Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özgün Baskı II (Serigrafi) | RSM 212 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Resim bölümlünün genel eğitim yollarıyla birlikte, özel olarak bir resim tekniği olmak bakımından, serigrafinin kendine özgü plastik verilerini ve estetik değerini de kullanarak, öğrencinin sanatsal formasyonuna katkıda bulunmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Serigrafi sanatının Türkiyedeki konumu, Çağdaş sanat örnekleri. Nesnel gerçekliğin form, ışık, renk, değer ilişkisiyle yoruma dayalı tasarım. Çok renkli kalıp hazırlanması, seri baskı alınması ve numaraya göre sıralanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Serigrafi tekniğini, malzemelerini tanır | Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Ünlü sanatçıların çalışmalarını inceleyerek karşılaştırır | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Sanatsal problematikleri değerlendirmek,artistik bir tavır gerçekleştirir | Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Kişisel yada grup halinde projeler geliştirir | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Günümüz serigrafi çalışmalarını eleştirir | Tartışma, Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Bir fikirden yola çıkarak, sanatsal bir projeyi tasarlar ve gerçekleştirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Serigrafi (ipek baskı) kalıplarının yıkanması | |
2 | Serigrafinin Türkiye'deki konumu ve çağdaş serigrafi baskı sanatı örneklerinden gerçekleştirilen sunum | |
3 | Nesnel gerçekliğin tasarıma dönüştürülmesinde form, ışık, renk, değer ilişkilerinin irdelenmesiyle kişisel yoruma dayalı çok renkli eskiz hazırlanması | |
4 | Eskiz hazırlığına devam | |
5 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
6 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
7 | Çok renkli baskı aşaması | |
8 | Çok renkli baskı aşaması | |
9 | Nesnel veya soyut tasarım çalışması | |
10 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
11 | Eskiz üzerindeki renk yüzeyleri kalıplarının hazırlanması | |
12 | Çok renkli baskı aşaması | |
13 | Çok renkli baskı aşaması | |
14 | Baskıların numaralandırılması, imzalanması ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ATAR, A., Cantürk, F., KINIKLI, O.; Sanat ve iş Teknolojisi, Esk. A.Ö.F. Yay., 1993; ASLIER, M., ETİ, E. ve IŞINGÖR, M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER, Mustafa, Grafik Sanatlar, Tarih ve Yorumlar, İst., MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart, 1986. Kütüphane |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Serigrafi tekniğini, malzemelerini tanır | |||||
2 | Ünlü sanatçıların çalışmalarını inceleyerek karşılaştırır | |||||
3 | Sanatsal problematikleri değerlendirmek,artistik bir tavır gerçekleştirir | |||||
4 | Kişisel yada grup halinde projeler geliştirir | |||||
5 | Günümüz serigrafi çalışmalarını eleştirir | |||||
6 | Bir fikirden yola çıkarak, sanatsal bir projeyi tasarlar ve gerçekleştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |