Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mitoloji ve İkonografi | RSM 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mitoloji ve ikonografinin, dilin ve dolayısıyla kültürün bir yansıması ve bir gösterme biçimi olarak kavranmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Batı sanat tarihindeki mitolojik ve dini öyküleri görselleştiren örnekler incelenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mitolojiyi kültürler arası geçişliliğiyle tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Birbirinden farklı yaradılış mitoslarını tanıyarak, karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Mitolojiyi dilsel özellikleriyle kavrar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
4 | Göstergelerin kültürler arası benzerliklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Göstergelerin zaman içerisinde anlam ve içerik bağlamında gösterdikleri değişiklikleri tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
6 | Mitlerin fonksiyonlarını tanıyarak toplumsal yapıyla ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | |
2 | Mitolojinin tanımı ve kaynakları. Mitos, Epos, Logos. Mitoloji kuramları ve kuramcıları. | |
3 | Yunan mitolojisine giriş. Yunan mitolojisinde evrenin ve insanın yaradılışı | |
4 | Zeus ve çevresindeki Tanrılar | |
5 | I. Kısa Sınav / Zeus ve çevresindeki Tanrılar | |
6 | Olymposlu Tanrılar ve Tanrıçalar | |
7 | Olymposlu Tanrılar ve Tanrıçalar | |
8 | Gök, su, toprak, orman ve kır Tanrıları | |
9 | II: Kısa Sınav / İkonoloji ve İkonografi´ye giriş. | |
10 | Tevrat öyküleri | |
11 | Yeni Ahit´e giriş. Vaftizci Yahya´nın ve Hz. Meryem´in Hayatı | |
12 | Ara Sınav | |
13 | Hz. İsa´nın Hayatı. | |
14 | Hz. İsa´nın Çilesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste gösterilen örnekler dijital olarak verilir. |
Ders Kaynakları | Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, Remzi Kitabevi Mitoloji ve İkonografi, Bedrettin Cömert, Deki Yayınları Dünya Mitolojisi, Dona Rosenberg, İmge Kitabevi Mitologya, Edith Hamilton, Varlık Yayınları Odysseia, Homeros, Can Yayınları İlyada, Homeros, Can Yayınları Resmin Dili ? İkonografiden Göstergebilime, Uşun Tükel, Homer Kitabevi İkonoloji Araştırmaları, Erwin Panofsky, Pinhan Yayıncılık Resimde Anlam Sorunu, E.H.Gombrich, Kabalcı Yayınevi Antik Yunan?da Sanat ve Mitoloji, Thomas H. Carpenter, Homer Kitabevi; Hesiodos Eseri ve Kaynakları, Azra Erhat, Sabahattin Eyüboğlu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mitolojiyi kültürler arası geçişliliğiyle tanır | |||||
2 | Birbirinden farklı yaradılış mitoslarını tanıyarak, karşılaştırır | |||||
3 | Mitolojiyi dilsel özellikleriyle kavrar ve yorumlar | |||||
4 | Göstergelerin kültürler arası benzerliklerini tanır | |||||
5 | Göstergelerin zaman içerisinde anlam ve içerik bağlamında gösterdikleri değişiklikleri tespit eder | |||||
6 | Mitlerin fonksiyonlarını tanıyarak toplumsal yapıyla ilişkilendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |