Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atölye III (Multimedya) | RSM 303 | 5 | 2 + 4 | 4 | 14 |
Ön Koşul Dersleri | Atölye II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
Dersi Verenler | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle çoklu ve dijital malzemelerle özgün bir sanat projesi oluşturmak |
Dersin İçeriği | Bir tema ve konu çerçevesinde, artistik ifade biçimleri bağlamında farklı malzeme ve yöntemlerin deneyimlenmesi, bunların eskizlerle sunulması; bunlardan hareketle dönem sonunda tamamlanmış bir sanat projesi oluşturulması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Taslağa uygun medyum ve teknik beceriyi geliştirir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yeni medyumları taslağa uygular | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Kendi sorunsalını artistik düzeyde önerir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | Çağdaş Sanattan örneklemeler |
2 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | Plastik dil arayışı |
3 | Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır | Konuya ilişkin eskiz ve okumalar |
4 | Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir. | Eskiz değerlendirmeleri |
5 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | Konuya ilişkin eskiz ve okumalar |
6 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | Seçilen konunun sanat tarihi ile ilişkisi |
7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | Eskiz değerlendirmeleri |
8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | Eskiz değerlendirmeleri |
9 | Projeler için uygun olan malzemelerin araştırlması ve konuya uygun seçimi | Belirlenen konu için, medyum ve plastik dil tercihleri |
10 | Ara Sınav | Değerlendirme |
11 | Proje uygulaması | Tercih edilen medyumun uygulaması ve teknik bilgi |
12 | Proje uygulaması ve ortak eleştri | Seçilen medyum ve plastik dilin konu ile bağıntısı |
13 | Proje uygulaması | Uygulama aşamasında teknik beceri |
14 | Sunum ve değerlendirme | Farkındalık ve amaca yönelik teknik beceri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sanat kitapları, sergi broşür ve katalogları |
Ders Kaynakları | Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | |||||
2 | Taslağa uygun medyum ve teknik beceriyi geliştirir | |||||
3 | Yeni medyumları taslağa uygular | |||||
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | |||||
5 | Kendi sorunsalını artistik düzeyde önerir | |||||
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
4. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
3. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 14 | 224 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 343 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 14 |